صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۷۶۲

درخواست سیاسیون عراق برای ممنوع الخروجی الکاظمی

پس از کشف اختلاس چند میلیارد دیناری در وزارت دارایی عراق سیاسیون و فعالان این کشود خواستار ممنوع الخروجی چند تن از مقامات عراق شدند.

به گزارش راهبرد معاصر شبکه العهد عراق اعلام کرد در پی منتشر شدن خبری مبنی بر اختلاس چند میلیاردی شکایتی علیه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت فعلی عراق و تعدادی از وزرا و مشاوران او به خاطر دزدی از حساب سازمان مالیاتی به راه افتاده و فعالان و سیاسیون عراقی خواستار ممنوع الخروج شدن آنان شده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری «بغداد الیوم» اعلام کرد «حنان الفتلاوی» نماینده پارلمان عراق از کمیسیون شفاف‌سازی این کشور خواسته است تا روند رسیدگی به اتهامات کسانی که در این پرونده متهم به سرقت ۲.۵ میلیارد دلار شده‌اند، تسریع کرده و مانع از خروج آنان از کشور شوند.

«ماجد شنکالی» نماینده حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق نیز از مقامات قضایی این شکور خواست تا برای رسیدگی به اتهامات متهم‌های انجام این سرقت، حکم ممنوعیت سفر برای الکاظمی، وزاری امور مالی گذشته و سایر مدیران این وزارت‌خانه را صادر کنند.

ساعتی پیش کمیسیون پاکدستی پارلمان عراق از اختلاس ۳.۷ هزار میلیارد (تریلیون) دیناری در سازمان امور مالیاتی وزارت دارایی این کشور خبر داد.

وزارت دارایی عراق ضمن اعلام این خبر تاکید کرد مبالغ مسروقه از حساب سپرده سازمان مالیات در بانک الرافدین به ۳.۷ هزار میلیارد دیناری (معادل ۲.۵ میلیارد دلار) رسیده است.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق هم با انتشار توئیتی به این اختلاس واکنش نشان داد و اعلام کرد که مسئله مبارزه با فساد را در رأس اولویت‌های خود قرار داده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: