صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۷۹۰

گرانی و مشکل مسکن محور کلیدی مبارزات انتخاباتی رژیم صهیونیستی

احزاب رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی مسکن در سرزمین‌های اشغالی در آستانه انتخابات کنست در حال دادن وعده‌ها و شعار‌های اقتصادی هستند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از العربی الجدید، مشکلات اقتصادی گریبانگیر رژیم صهیونیستی این روزها محور عمده بحث و مبارزات انتخاباتی احزاب صهیونیست در آستانه انتخابات زودهنگام این رژیم شده که در اوایل نوامبر(اوایا آبان ماه) در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

بحث انتخاباتی احزاب صهیونیست، حول چهار موضوع اصلی اقتصادی می‌چرخد که شامل هزینه بالای زندگی، افزایش قیمت آپارتمان، مزایای تامین اجتماعی، بودجه اختصاص یافته به بخش آموزش و درآمدهای استخراج گاز است.

احزاب اپوزیسیون، سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی را در سطوح اقتصادی و اجتماعی مسئول گرانی و تشدید بحران مسکن در سرزمین‌های اشغالی می‌دانند.

بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین، که حزب لیکود را رهبری می‌کند‌ و خاخام اریه درعی، وزیر امور داخلی سابق که رهبری جنبش افراطی ارتدوکس شاس را بر عهده دارد، کمپین انتقادها از دولت به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و افزایش قیمت‌ها را پیش می‌برند.

نتانیاهو هنگام سر زدن به یک پمپ بنزین، ویدئویی را در حساب توییتر خود نشان داد و در آن ناراحتی خود را با افزایش قیمت‌ها ابراز کرد و قول داد در صورت بازگشت به قدرت پس از انتخابات، سیاست اقتصادی متفاوتی را اتخاذ کند.

اما درعی که جنبش خود را نماینده اقشار ضعیف معرفی می‌کند ویدئوهایی را در حساب‌های توییتر و تیک توک نمایش داد که در آن فهرست کالاهای اساسی و مصرفی که قیمت‌های آنها افزایش یافته است، بررسی کرد و وعده است در صورت بازگشت ائتلاف شاس و لیکود به قدرت قیمت ها را کاهش می‌دهد.

درعی همچنین وعده داده که قوانین دولت کنونی را در مورد واردات گوشتی که طبق قوانین یهود ذبح و تهیه می‌شود، لغو کند و همچنین وعده داده که مقررات وزارت ارتباطات در دولت فعلی در بازار تلفن همراه هم لغو شود. چیزی که بر اساس آن محدودیت‌هایی را اعمال کرده که دسترسی جوانان حریدی به برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که مراجع دینی آن را «نقض ارزش های دین» می‌دانند، کاهش داده است.

علاوه بر این، نیروهای مخالف به طور خاص، قضیه کمبود زیاد آپارتمان‌ها و گرانی آنها در سرزمین‌های اشغالی را مطرح می‌کنند که به چالشی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

گزارش اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی هم حاکی از افزایش ۱۹ درصدی قیمت آپارتمان در یک سال گذشته است. روزنامه یدیعوت آحارونوت هم هفته گذشته گفته بود که صهیونیست‌ها با کمبود بیش از ۲۴۰ هزار واحد مسکونی روبرو هستند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: