صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۸۳۰

فوری؛ سنگربان شماره یک تیم ملی در جام جهانی مشخص شد + جزئیات

علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس انتخاب اول کارلوس کیروش برای جام جهانی است.

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا بیرانوند بعد از ۲ سال بازی در اروپا به پرسپولیس برگشت تا حضورش را در جام جهانی تضمین کند.

علیرضا در بواویشتا اکثرا نیمکت نشین بود و همین موضوع باعث شد تا حضور ثابت خود را در تیم ملی از دست بدهد. بیرانوند در تابستان دوباره به لیگ ایران بازگشت تا هم به پرسپولیس کمک کند و هم خودش جایگاه فیکس در جام جهانی را رزرو کند.

بیرانوند بدون شک یکی از بهترین خریدهای این فصل پرسپولیس بوده و در ۹ بازی ابتدایی لیگ، بیشترین کلین شیت را به ثبت رسانده است. بیرانوند که یکی از چهره‌های ویژه اردوی داخلی تیم ملی فوتبال ایران پیش از سفر به اتریش بود، به دلیل گرفتگی کمر، در یکی از جلسات تمرینی دچار مصدومیت شد و شائبه‌های زیادی درباره احتمال غیبت او در مقابل تیم ملی اروگوئه به وجود آمد اما دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس با همراهی کادر پزشکی توانست به شرایط مطلوب برسد و در مقابل اروگوئه در درون دروازه ایران ایستاد. بیرانوند یکی از بهترین‌های ایران در مصاف با اروگوئه بود و چند موقعیت مسلم گلزنی حریف را با واکنش‌های تماشایی خود مهار کرد.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که در تهران دچار آسیب‌دیدگی شده بود، مجدداً در اتریش و در جریان مسابقه با اروگوئه هم مصدوم شد و کارلوس کی‌روش هم روی ستاره تیمش ریسک نکرد و در دقیقه ۶۳، دستور به حضور امیر عابدزاده در خط دروازه تیم ملی داد تا مصدومیت علیرضا بیرانوند شدت بیشتری پیدا نکند و او زیرنظر کادرپزشکی مداوا شود.

کی روش که به شدت نگران وضعیت کمر بیرانوند است، به یحیی گل محمدی پیغام داد تا در چند بازی باقی مانده تا تعطیلات لیگ به علیرضا استراحت بدهد تا بیرانوند بتواند با شرایط خوبی راهی جام جهانی شود. اتفاقی که رخ نداد و گل محمدی به توصیه کی روش عمل نکرد. ابتدا قرار بود در بازی مقابل تراکتور، گل محمدی بیرانوند را نیمکت نشین کند تا علیرضا استراحت کند. اتفاقی که در لحظه آخر رخ نداد و بیرانوند برای حضور در آن بازی اعلام آمادگی کرد.

بیرانوند از اوایل لیگ امسال از ناحیه کمر احساس درد می‌کرد و در چند بازی پرسپولیس هم با قرص و آمپول به میدان رفت. پزشکان متخصص هم به گلر شماره یک تیم ملی توصیه کردند نباید خیلی به کمرش فشار بیاورد، چون ممکن است با تشدید مصدومیت، جام جهانی را دست بدهد.

طی روزهای اخیر اما وضعیت کمر بیرانوند رو به بهبود است و خودش هم طی مصاحبه ای اعلام کرد مشکلی برای حضور در جام جهانی و همچنین ادامه بازی‌های لیگ نخواهد داشت. در جدیدترین مینی کمپ تیم ملی که با حضور بازیکنان لیگ برتری و بعد از انجام هر هفته از رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود، کی روش محمدرضا اخباری گلر تراکتور را هم به اردو دعوت کرد.

بعد از این انتخاب بعضی‌ها معتقد شدند که دعوت از اخباری به خاطر مصدومیت بیرانوند است و گلر شماره یک تیم ملی شاید نتواند با آمادگی کامل در جام جهانی حاضر شود. خبرهای رسیده از اردوی تیم ملی اما چنین چیزی را تایید نمی‌کند و انتخاب اول کیروش برای جام جهانی تا این لحظه علیرضا بیرانوند است.

کی روش با توجه به تجربه بالایی که بیرانوند دارد و در جام جهانی قبلی هم خوش درخشید، می‌خواهد بار دیگر از علیرضا درون دروازه تیم ملی استفاده کند. کی روش همچنین برای بیرانوند برنامه خاص و ویژه ای طراحی کرده و علیرضا طبق برنامه کارلوس ریکاوری و تمرین می‌کند. بیرانوند این روزها به شدت از سوی کی روش و کادرپزشکی تیم ملی مراقبت می‌شود و با همین روال به جام جهانی خواهد رفت./ خبر ورزشی

نظر شما