صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 22
کد خبر: ۱۵۵۶۷۰

قاضی القضات فلسطین خرید برند «زارا» را حرام اعلام کرد

قاضی القضات فلسطین در فتوایی تولیدات شرکت پوشاک و زیورآلات «زارا» را در تمامی نقاط دنیا حرام اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «محمود هباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی، امروز (شنبه، ۲۲ اکتبر) در فتوایی خرید محصولات شرکت معروف «زارا» در تمامی نقاط دنیا را حرام اعلام کرد و گفت تا زمانی که این شرکت قراردادش را با نمایندگی فروش خود در سرزمین اشغالی لغو نکند، مسلمانان نباید از محصولات این شرکت خرید کنند.

به نوشته القدس نت، قاضی قضات فلسطین، همچنین از تمامی جوامع اسلامی و نهادها در تمامی جهان خواست تا همین موضع را در قبال تولیدات شرکت پوشاک زارا در پیش بگیرند تا زمانی که این شرکت اسپانیایی همکاری خود را با نمایندگی‌اش در فلسطین قطع کند.

ماجرا از این قرار است که رئیس نمایندگی شرکت معروف اسپانیایی زارا در فلسطین اشغالی، چندی پیش «ایتمار بن غفیر» از نمایندگان تندروی صهیونیستی در کِنست را به خانه خود دعوت کرده و از او پذیرایی کرده بود. این صهیونیست تندرو، به اتخاذ مواضع بسیار شدید علیه فلسطینی‌ها معروف است، از این رو اقدام رئیس نمایندگی زارا خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است.

«محمود هباش» در فتوای خود، از رئیس نمایندگی زارا با عنوان حامی تروریسم یاد کرده است. فلسطینی‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی عکس‌العمل شدیدی نشان داده و نوشته‌اند که شرکت زارا از کسی پذیرایی کرده است که آرزویی جز مهاجرت اجباری یا نابودی فلسطینی‌ها ندارد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: