صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 23
کد خبر: ۱۵۵۸۰۶

افزایش ۵۰ درصدی قیمت محصولات در آلمان

دفتر آمار فدرال آلمان، گزارش داده که به خاطر افزایش هزینه‌های تولید طی ماه‌های گذشته کارخانه‌ها در این کشور قیمت محصولات خود را نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر آمار فدرال آلمان، دستاتیس، گزارش داد: کارخانه‌ها در این کشور قیمت محصولات خود در ماه سپتامبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به مشابه سال گذشته 45.8 درصد افزایش دادند. دلیل این مسئله بالا رفتن هزینه‌های تولید در این کشور بوده است.

در ماه آگوست هم قیمت محصولات تولیدی در آلمان نسبت به آگوست سال 2021 رشد سنگینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده بود.

در گزارش دستاتیس آمده است؛ در ماه‌های آگوست و سپتامبر سال جاری شاهد بیشترین رشد قیمت کالاهای تولیدی در یک بازه 12 ماهه از سال 1949 تا‌کنون بوده‌ایم.

دفتر آمار فدرال آلمان می‌گوید:‌ افزایش قیمت برق و گاز اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن قیمت ‌‌کالاهای تولیدی در این کشور بوده‌‌‌‌‌‌؛ چراکه فقط در حوزه برق، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی مجبور هستند 259 درصد پول بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌بپردازند.

قیمت تولیدکننده در‌ واقع قیمت محصولات تولیدی در درب کارخانه است‌‌‌‌ و یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های بالا رفتن تورم در کشورها به شمار می‌رود./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: