صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 24
کد خبر: ۱۵۵۹۱۱

تداوم نقض آتش‌بس یمن از سوی سعودی‌ها

منابع محلی در یمن گزارش دادند که بامداد امروز دوشنبه ائتلاف متجاوز سعودی با پهپادهای تجسسی و انتحاری به بندر الحدیده یمن حمله کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، طی 24 ساعت گذشته ائتلاف متجاوز عربستان سعودی از طریق زمین و هوا با حملات توپخانه‌ای و پهپادهای انتحاری به چندین منطقه در استان الحدیده حمله کرده است.

خبرگزاری رسمی یمن «سبا» بامداد امروز دوشنبه گزارش داد که اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کردند که ائتلاف متجاوز عربستان سعودی بیش از 50 بار آتش بس را نقض کرده و به بنادر مهم یمن حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، هشت فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی وارد آسمان منطقه الجبلیه، مقبنه و حیس واقع در استان الحدیده شده و به گشت زنی پرداختند.

طبق گزارش‌های رسیده حملات راکتی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی چندین منطقه را در الجبلیه، مقبنه و حیس استان الحدیده هدف قرار دادند.

آتش بس در یمن از یازدهم فروردین ماه سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تاکنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهرماه تمدید شود ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی یمن، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده صنعاء و از رهبران انصارالله یمن اخیرا تاکید کرده است : آتش بس پایان یافت و به سبب یکدندگی کشورهای متجاوز و سرسختی آنها در برابر خواسته‌های انسانی و حقوق طبیعی و مشروع ملت یمن تمدید نشد.

عبدالسلام افزود اگر کشورهای متجاوز نگرش برتری جویانه خود را کنار بگذارند و منافع خود را بر منافع آمریکا و انگلیس ترجیح دهند، در آن صورت صلح غیرممکن نخواهد بود.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز خواسته است تا اقدامات غیرانسانی که در حق ملت یمن انجام می‌شود را رد کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرده، ملت یمن اولین کسانی هستند که از ادامه تجاوزات دشمن آمریکایی-سعودی و محاصره ظالمانه تحمیل شده توسط آن‌ها متضرر می‌شوند و موضع صنعا پایبندی به صلح عادلانه و شرافتمندانه است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: