صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۹
  • پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱
  • Thursday 10 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۵۰۶

مقاومت فلسطین: حملات تروریستی تأثیری در قدرت و اراده ایران ندارد

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شیراز، گفت که هدف از چنین حملاتی تضعیف محور مقاومت است.

به گزارش راهبرد معاصر، «ابو مجاهد» سخنگو و رئیس دفتر رسانه‌ای «کمیته‌های مقاومت فلسطین»، امروز (شنبه) حمله تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

او در مصاحبه با شبکه المیادین گفت که اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان در شیراز نشان از تفکر جنایتکارانه و شنیعی دارد که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و دشمن سعی دارد با این گونه حملات ثبات منطقه را بهم بریزد.

ابو مجاهد افزود: «همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم که ثبات و امنیت را هدف قرار داده، اعلام می‌‌کنیم و به رهبر و مردم ایران تسلیت می‌گوییم».

او با بیان اینکه کمیته‌های مقاومت فلسطین در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند، تأکید کرد که این گونه حملات تأثیری در توانایی ایران که با تمام توان از مقاومت حمایت می‌کند، ندارد و چنین جنایاتی هرگز به امنیت و ثبات ایران خحدشه‌ای وارد نخواهد کرد.

ابو مجاهد سپس جمهوری اسلامی ایران را «برادر بزرگ» محور مقاومت توصیف کرد و گفت که اتفاقات روزهای اخیر در ایران نشان از عظمت نیروی مقاومت در همه سطوح است و تلاش‌های دشمن هرگز اراده ایران و محور مقاومت را نخواهد شکست.

عصر روز چهارشنبه چهارم آبان یک فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ احمد بن موسی -علیهماالسلام- به سمت زائران شلیک کرد.

براساس آخرین آمار و تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر شهید و ۲۶ نفر زخمی شده‌اند که یک زن و دو کودک هم جزء قربانیان‌ این اقدام تروریستی هستند. در همین زمینه خبرگزاری فرانسه و همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کردند که داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته است.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار فارس اعلام کرد: نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است و برخی منابع از غیر ایرانی بودن عامل این حرکت تروریستی خبر می‌دهند.

گروهک تروریستی داعش روز پنج شنبه هفته گذشته در هفته نامه الکترونیکی «النبأ» که ارگان رسمی رسانه‌ای این گروهک محسوب می‌شود، مسئولیت حمله بزدلانه و شنیع در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز را برعهده گرفت./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: