صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۸
  • چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 02 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۵۱۱

آبرسانی دائم به ۴۶ روستای سیستان و بلوچستان

جمعیت امام رضایی‌ها در مدت 15 ماه و در سه فاز اجرایی موفق شد به 46 روستای استان سیستان و بلوچستان آبرسانی دائم کند.

به گزارش راهبرد معاصر، همزمان با آغاز تنش آبی در تابستان سال 1400 در استان‌های گرم و خشک کشور از جمله سیستان و بلوچستان، جمعیت امام رضایی‌ها در قالب پروژه «سرزمین آباد» با یک برنامه‌ریزی بلندمدت و با پشتوانه کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به کمک مردم استان سیستان و بلوچستان رفت و در سه فاز عملیاتی اقدام به آبرسانی به 46 روستای این استان کرد.

با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در نتیجه کاهش نزولات آسمانی و همچنین عدم دسترسی برخی از روستاها به آب آشامیدنی سالم، ضرورت آبرسانی دائم به مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش احساس می‌شد. بر همین اساس، جمعیت امام رضایی‌ها با تکیه بر تجارب قبلی خود در سال‌های 1398 و 1400 در استان خوزستان در موضوع آبرسانی به روستاها، به میدان آمد تا در حد توان خود دغدغه مردمان این دیار در زمینه تأمین آب آشامیدنی را برطرف کند.

در عملیات آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان در فاز اول توسط گروه فنی و مهندسی جمعیت امام رضایی‌ها در تابستان سال 1400، در مدت کمتر از ۶۰ روز تأمین آب آشامیدنی پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن اجرای شبکه و خطوط فرعی 12 روستا در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آب‌آشامیدنی و خطوط فرعی 6 روستا در شهرستان نیمروز محقق شد.

در فاز اول طرح آبرسانی جمعیت امام رضایی‌ها، روستاهای ملابخش جدگال، باغ درمحمد، جان محمددرکاله، احمد جدگال، فتی محمد درکشیده، عبدالرحمن درفشه، میرآباد، پتی، پیر بخش سویک، شیخ اسماعیل یزدان پناه و نوحانی شکر بازار در بخش مرکزی چابهار، روستای ربورزهی در شهرستان دشتیاری و روستاهای قائم آباد، الری، فقیر لشکری، کچیان، حیدرآباد فتح الله، چهار روستا هم عرض صفر اربابی، دهنو، پشت ادیم و حسین آذرنگ شهرستان نیمروز به شبکه آب شرب دائمی و سالم متصل شدند.

در ادامه در راستای تأمین آب شرب پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن، در فاز دوم و در زمستان سال 1400 اجرای شبکه و خطوط فرعی 7 روستا شامل گارفقیر، زیندان بالا، زیندان پایین، پیرمحمدبازار گبولانی، تینک، سایانی و کنوری در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آن انجام شد.

جمعیت امام رضایی‌ها که از همکاری شبکه سوم سیما جهت جذب مشارکت‌های مالی خیرین مردمی و صاحبان صنایع از طریق زیرنویس و پخش مستندهای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های افتصادی برخوردار بود، در سال 1400 از طریق لوله کشی به 26 روستا آبرسانی دائم کرد. پس از این مرحله و با آغاز فاز سوم پروژه سرزمین آباد، آبرسانی به 21 روستای استان سیستان و بلوچستان در دستور کار جمعیت قرار گرفت.

در این فاز عملیاتی در تابستان سال 1401، به روستاهای امام بخش کلو، ملابخش پی کن، تاج محمد پاهنگ، حسین بازار (رحیم داد)، اسلام آباد گندو، مولوی محمدبازار گبولانی کرمبل بخشی، کرمبل کمیسا، کرمبل فقیر، کرمبل خداداد، کرمبل رمضان، نوریس، داد رحمان جدگال، نورمحمد خانزهی، پتی پایین، مروبازار، صابک بازار، سلیمان بازار، سومارزهی و سینا چو و روستای پتی شهرستان‌های دشتیاری و چابهار آبرسانی شد و به این ترتیب، مجموع روستاهای دارای آب دائمی و قابل شرب به همت گروه فنی و مهندسی جمعیت امام رضایی‌ها بعد از 15 ماه و در سه فاز مجزا به 46 روستا رسید./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: