صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۶
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 31
کد خبر: ۱۵۶۵۱۳
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

حفظ امنیت در گرو وحدت ملی و نقش‌آفرینی جامعه نخبگانی

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت حساس کشور ایجاب می‌کند جریان انقلابی و نخبگانی کشور که به اتحاد ملی و سرزمینی معتقدند، برای حفظ وحدت وارد صحنه شوند، گفت: بعد از ایجاد آرامش و حاکمیت امنیت، باید فضای گفتمانی لازم برای شنیدن همه صداها، مطالبات و پاسخگویی به آن‌ها ایجاد شود.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»، جوانان باید امروز بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشند و فریب توطئه های دشمن و رسانه های معاند را نخورند، جوان انقلابی به عنوان سرمایه این کشور و آینده ساز در ادامه راه انقلاب و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب باید نقش آفرین باشد.

 

این انقلاب با خون هزاران هزار شهید به پیروزی رسیده و با خون شهدا آبیاری و تنومند شده است، دشمن بداند جوانان ما همواره پای انقلاب، ارزش ها و خون شهدا ایستاده اند و با بصیرت، درایت و هوشیاری ملت شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی راه شهدا و انقلاب ادامه خواهد داشت.

 

توطئه های دشمن علیه ایران اسلامی همچنان ادامه دارد و امروز نیز همچون اتفاقات گذشته دسیسه و فتنه دشمن در سایه بصیرت و هوشیاری مردم خنثی خواهد شد و نباید اجازه نفوذ به دشمنان انقلاب را داد و در این راستا وحدت و همدلی ضروری است.

 

دشمن برای مواجهه با انقلاب اسلامی و مردم اقدامات خود را در چند مرحله انجام می دهد و به نظر می‌آید در مرحله فاز بندی قرار گرفته‌ایم، به طوری که آرام نشدن فضا دشمن را برای اعمال جنایت های بیشتر در کشور جسورتر می کند

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره عواملی که به حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) منجر شد، به «راهبرد معاصر» گفت: در فضای ناامن و جامعه به آشوب کشیده شده، به‌ویژه جامعه ای که دشمنان از هر سو آن را احاطه کرده اند، برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی و خرابکاری قطعاً دور از انتظار نیست و حتی قابل پیش بینی است. به همین دلیل حفظ آرامش و هوشیاری برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در جامعه بسیار حیاتی است.

 

وی افزود: دشمن برای مواجهه با انقلاب اسلامی و مردم اقدامات خود را در چند مرحله انجام می دهد و به نظر می‌آید در مرحله فاز بندی قرار گرفته‌ایم، به طوری که آرام نشدن فضا دشمن را برای اعمال جنایت های بیشتر در کشور جسورتر می کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حملات تروریستی و عملیات کشته‌سازی در ادامه فرآیند ایجاد ناامنی انجام می‌شود، ضمن اینکه نباید فراموش کرد این مرحله بخشی از برنامه مد نظر آمریکا برای اقدامات خرابکارانه در ایران و حتی در منطقه است.

 

کارشناس مسائل افغانستان تصریح کرد: به نظر می‌آید دشمن در انجام این عملیات شتاب‌زده عمل کرد، زیرا ظرفیت اغتشاشگران خالی شده است، به همین دلیل مرحله بعدی توطئه علیه مردم ایران را با دامن زدن به جنگ مذهبی و ایجاد بدبینی به 5 میلیون مهاجر افغان ساکن ایران دنبال می کند و درصدد است به این وسیله دامنه اغتشاشات را گسترده و پیچیده تر کنند.

 

ظهره وند گفت: قطعاً بحران داخلی کشور با تدبیر درست مسئولان قابل مدیریت است، هر چند رسانه های خارجی تلاش می‌کنند با هسته های اغتشاشگری که دائم با آنها در تماس هستند، به گونه ای وانمود کنند بحران اجتماعی هفته های گذشته قابل کنترل نیست؛ اما حمله تروریستی کورکورانه به حرم شاهچراغ نقشه های آنها را خنثی کرد و لایه خاکستری جامعه از این موضوع به شدت متأثر شد.

 

وی درباره اهتمام دلسوزان ایران برای اطلاع رسانی و تبیین هرچه بهتر وضعیت و خواسته های دشمنان مردم  گفت: نه تنها وقت این موضوع فرا رسیده، بلکه در زمینه آگاهی دادن به مردم کوتاهی شده است، زیرا همچنان بخش عمده ای از جامعه متوجه سناریویی که دشمن علیه امنیت ملی نوشته، نیستند و تصور می کنند عمده اغتشاشات، اعتراض مردم به ناکارآمدی ساختار و حکومت در  پاسخگویی به مطالبات است. با وجود این، نباید از موضوعات بیرونی تأثیرگذار بر اغتشاشات یعنی طراحی پروژه براندازی غافل شد.

 

ظهره وند توضیح داد: بخش مهمی از اغتشاشات و پروژه طراحی شده دشمن ارتباطی به مطالبه گری  و کارآمدی ساختار ندارد، بلکه دشمن از ضعف گفتمان سوءاستفاده  و روی این موضوع موج سواری کرد. دشمن به دنبال تجزیه منطقه است، ولی به دلیل وجود ایران، دشمن در سه دهه گذشته موفق به تجزیه منطقه نشده است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: نظام حاکم بر اروپا و آمریکا در حال فروپاشی و کلید جلوگیری از فروپاشی برهم زدن نظم و تمرکز حاکم بر ایران است؛ به این نتیجه رسیده‌اند یا باید ایران از درون فروبپاشد یا اروپا و آمریکا. وضعیت کشور حساس است و در دوگانه ای قرار داریم که لازم است جریان انقلابی و نخبگانی کشور که به حفظ اتحاد ملی و سرزمینی معتقدند، برای از دست نرفتن کیان کشور وارد صحنه شوند. 

 

بخش مهمی از اغتشاشات و پروژه طراحی شده دشمن ارتباطی به مطالبه گری و کارآمدی ساختار ندارد، بلکه دشمن از ضعف گفتمان سوءاستفاده و روی این موضوع موج سواری کرد

وی افزود: بعد از ایجاد آرامش و حاکمیت امنیت باید فضای گفتمانی لازم برای شنیدن همه صداها، مطالبات و پاسخگویی به آنها ایجاد شود، اما در شرایط فعلی باید نگران خسارت های ناشی از تغییر در ژئوپلیتیک منطقه بود. این موضوع به قدری حائز اهمیت است که برای محقق نشدن نقشه دشمن باید در  چارچوب وحدت ملی وارد فاز مطالبه گری شد، زیرا اگر اتفاق بدی بیفتد، خسارت‌ آن قابل جبران نیست. 

 

ظهره وند تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد فاجعه ای بسیار خطرناک برای ملت ایران و سایر کشورهای منطقه است. برای همین دلیل آگاهی نسبت به توطئه های دشمن در سطح منطقه ای، بین المللی و تغییر گفتمان با نشان دادن اراده تغییر شیوه حکمرانی که حفظ منافع عموم جامعه در آن لحاظ شود راهکار نجات ایران و حفظ وحدت و امنیت ایرانیان است.

نظر شما