صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 30
کد خبر: ۱۵۶۸۱۷

پاکستان: غرب با ایران‌هراسی، روی چالش‌های خود سرپوش می‌گذارد

وزیر حقوق بشر پاکستان درپی هجمه‌های کشور‌های غربی علیه ایران خطاب به آن‌ها گفت که بجای ایران‌هراسی به فکر چالش‌های خود باشند.

به گزارش راهبرد معاصر ریاض حسین پیرزاده، وزیر حقوق بشر پاکستان درپی هجمه‌ها و تحریم‌های علیه ایران تاکید کرد غرب به جای ایران هراسی به فکر چالش‌های خود باشد.

ریاض حسین پیرزاده ادعای کشور‌های غربی درحمایت از ملت‌ها و دفاع از مبانی حقوق بشر را بی اساس دانست و ضمن سرزنش مداخله کشور‌های غربی در امور سایر کشور‌ها گفت: غرب به جای ایران هراسی به فکر حل بحران‌های داخلی خود باشد.

این سیاستمدار پاکستانی با سرزنش رفتار دوگانه غرب در قبال ملت‌های منطقه، سکوت مجرمانه آنان در بحث تجاوزات نظامی، اشغالگری و اقدامات قهری مانند تحریم‌های یکجانبه گفت: غرب در جایگاهی نیست که درباره حقوق بشر در سایر کشور‌ها از جمله ایران صحبت کند. غرب ریا کاری می‌کند و این یک روش برای سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی و ناهنجاری‌های اجتماعی در تک تک کشور‌های غربی- آمریکایی تلقی می‌شود.

شایان ذکر است کشورهای اروپایی با سوء استفاده از اغتشاشات اخیر در کشورمان، به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

در همین راستا «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.

پیش از این جوزپ بوریل هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته بود که این اتحادیه درصدد اعمال تحریم علیه ایران است.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که کشورهای اروپایی به دلیل تحریم روسیه با کمبود انرژی روبرو هستند. از سویی دیگر کمبود انرژی منجر به گرانی آن شده و مردم کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، جمهوری چک و دیگر کشورهای اروپایی اعتصاب و اعتراضاتی را آغاز کرده اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: