صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۹
  • چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 10 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 05
کد خبر: ۱۵۷۷۲۷

توییتر روزانه ۳ میلیون دلار ضرر می‌کند

توییتر در حال حاضر روزانه حدود ۳ میلیون دلار را از دست می‌دهد.

به گزارش راهبرد معاصر قرارداد تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با بحث‌هایی همراه بوده است و از زمان خرید، این میلیاردر به برداشتن گام‌های سخت ادامه داده و انتقادات بسیاری را به خود جلب کرده است.

علاوه بر کاهش مشاغل، ماسک اکنون در حال یافتن راه‌های دیگری برای صرفه جویی بین ۱.۵ تا ۳ میلیون دلار در روز است. بر اساس این گزارش، رئیس اسپیس ایکس اکنون به توییتر دستور داده است تا ۱ میلیارد دلار در هزینه زیرساخت سالانه صرفه جویی کند.

رویترز به نقل از یک منبع، گزارش داد که توییتر در حال بررسی است که آیا فضای سرور اضافی را کاهش دهد یا خیر. این گزارش حاکی از آن است که این شایعات نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که این کاهش هزینه‌ها بر سایت میکروبلاگینگ در طول "رویداد‌های پر بازدید مانند انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده" تأثیر بگذارد.

در این گزارش آمده است که پروژه جدید "طرح کاهش‌های عمیق" نام دارد و این شرکت قصد دارد روزانه بین ۱.۵ تا ۳ میلیون دلاردر سرور‌ها و خدمات ابری صرفه جویی کند؛ چرا که با توجه به تمام هزینه‌ها و درآمدها، توییتر " در حال حاضر حدود ۳ میلیون دلار در روز از دست می‌دهد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که این «کاهش‌های عمیق» می‌تواند توییتر و اپلیکیشن آن را در جریان رویداد‌های مهمی مانند «لحظه‌های بحران یا رویداد‌های مهم سیاسی» که همزمان چندین کاربر برای خواندن و اشتراک‌گذاری اطلاعات وارد سایت شبکه اجتماعی می‌شوند، افشا کند. توییتر هنوز به این طرح‌های ادعایی پاسخ نداده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: