صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۹۳۳

هشدار مدیریت بحران درباره احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های تهران

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان تهران طبق پیش بینی‌های هواشناسی حجم بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات شمال شرقی استان خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر حامد یزدی مهر گفت: پیش از این به تمام شهرستان‌های استان تهران اعلام کرده‌ایم، که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: هشدار سازمان هواشناسی برای استان تهران زرد است و ممکن است از ظهر امروز یکشنبه تا بعدازظهر سه شنبه ۱۷ آبان شاهد وزش باد شدید، خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، نفوذ گرد و غبار از استان‌های مجاور (به ویژه در غرب و جنوب استان) باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: احتمال بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها با توجه به گزارش‌ها وجود دارد و برهمین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند، چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران گفت: کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر و شب، احتمال شکستن درختان، سقوط اجسام از ارتفاع، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و لغزندگی جاده‌ها و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها در این روز‌ها دور از ذهن نیست و باید نسبت به آن هوشیار بود.

یزدی مهر با بیان این که از مردم می‌خواهیم، اطراف رود دره‌ها نروند، گفت: حجم بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات شمال شرقی استان پیش بینی می‌شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: