صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۳
  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 21 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۷۷

جزییات تامین مسکن برای خانواده های چند معلولی

به گفته سید صولت مرتضوی با توافقاتی که با نهاد‌های حمایتی صورت گرفته است، احداث مسکن خانواده‌های دارای چند معلول، تضمین شده است.

به گزارش راهبرد معاصر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توافقاتی که با نهاد‌های حمایتی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است، احداث مسکن خانواده‌های دارای چند معلول، تضمین شده است. تعداد قابل توجهی واحد مسکونی احداث و به خانواده‌ها تقدیم شده و مابقی آن هر تعدادی که باشد به صورت چند جانبه با سازمان بهزیستی و این نهاد‌های حمایتی تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین زمین واحد‌های مسکونی با منابعی، تامین و تجهیز و تکمیل خواهد شد. بازه زمانی آن خیلی زمان بر نیست. البته اینکه بگوییم مسکن هم‌زمان برای همه احداث می‌شود، اینطور نیست و به صورت سنواتی و با اولویت ساخته می‌شود. به نظر اگر تعداد افزایش نیابد، ظرف یک تا دو سال خانواده‌های دارای چند معلول، منازل مسکونی شان تامین خواهد شد.

مرتضوی افزود: در صورتی که تعداد خانوار‌های فاقد مسکن دارای چند معلول تحت پوشش بهزیستی، افزایش نیابد، آن‌ها ظرف دو سال آینده صاحب مسکن خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروز با دانش روز بسیاری از نادانسته‌ها تبدیل به دانستنی‌ها شده و امکان پیشگیری و درمان در ابتدای کار وجود دارد. باید به این دو مقوله پرداخت، چون هزینه پیشگیری و درمان مقدماتی از هزینه‌های نگهداری به مراتب کمتر است.

وی ادامه داد: بخشی دیگری از جامعه هدف بهزیستی فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست هستند. کودکی که فرزند طلاق است، دوست دارد دست مهربانی پدر بر سرش کشیده شود و در آغوش مهربانی مادرش بزرگ شود. بی پدر ماندن و بی مادر ماندن قصه پرغصه‌ای است و فرزندان گاهی بر اثر حوادث و گاهی بر اثر ناملایمات اجتماعی بی سرپرست می‌شوند. به این فرزندان توجه کنید. سعی کنید نقش پدری و مادری را به کار بگیرید./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: