صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۳۳
  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 01 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 18
کد خبر: ۱۵۹۶۷۷

دیدار دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا با «میرضیایف»

دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، «هلگا اشمید» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار مسایل گسترش بیش از پیش همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا در موضوعاتی از جمله، اقتصادی، محیط زیستی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

 

همچنین با رضایتمندی بر تشدید روابط، توسعه گفت‌وگوی باز و سازنده در دوران اخیر تاکید شد.

 

در این دیدار بر اهمیت حمایت کارشناسی از ساختارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا به ویژه در مسایل تداوم اصلاحات دموکراتیک و توسعه نهادهای جامعه مدنی در ازبکستان تاکید شد.

 

همچنین بر لزوم تقویت همکاری های متقابل در بعد اقتصادی و محیط زیستی، اجرای پروژه های مشترک در حوزه اقتصاد «سبز»، دیجیتالی سازی، صنایع کوچک و محیط زیست تاکید شد.

 

در چهارچوب بررسی مسائل مهم امنیت منطقه ای و بین المللی، برای اوضاع افغانستان توجه خاص مبذول شد. طرفین در مورد اجرای پروژه های مشترک مبنی بر حل و فصل نیازهای فوری مردم افغانستان به توافق رسیدند.

 

چندی پیش نیز به مناسبت سی امین سالگرد همکاری بین ازبکستان و اتحادیه اروپا «زبیگنیو رائو» دبیر کل این سازمان و «کایرات عبدالرحمان‌اف» کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها از ازبکستان بازدید کردند.

 

هم اکنون نیز با دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر، مجمع پارلمانی و نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها همکاری پرثمر برقرار شده است.

 

علاوه بر این، در زمینه توسعه مهارت های دیجیتال در میان جوانان و در چارچوب استراتژی مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی تا سال 2026 میلادی به طور مشترک پروژه های اجرا می شود.

 

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

 

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

 

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود.

 

ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: