صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 22
کد خبر: ۱۵۹۹

پایان موفقیت‌آمیز رزمایش پیامبر اعظم(ص) در جزیره قشم

وازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه که آذر و دی ماه سال جاری در منطقه عمومی خلیج فارس و جزیره قشم برگزار شد، با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت پایان یافت.
به گزارش "راهبرد معاصر"؛  دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه که آذر و دی ماه سال جاری در منطقه عمومی خلیج فارس و جزیره قشم برگزار شد، با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت پایان یافت.

در این رزمایش که برای نخستین بار با محوریت عملیات آفندی و تهاجمی برگزار شد، یگان های واکنش سریع، نیرو مخصوص، تکاوران، بالگردهای هجومی و پشتیبانی، پهپادهای شناسایی و رزمی، مهندسی، مکانیزه، جنگال، موشک های میانبرد و ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه حضور داشتند.


تصرف اهداف استراتژیک در سرزمین دشمن، تهاجم از ساحل، پشتیبانی از یگان های عمل کننده توسط بالگردها و یگان های زرهی از جمله مهمترین عملیات های اجرا شده در این رزمایش بود.


امروز یگان های زرهی با تخليه از لندينگ كرافت و اجرای تک‌زرهی در ساحل، عملیات باز پس گیری مناطق تصرف شده توسط دشمن را تمرین کردند.


در ادامه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه، یگان های زرهی نزسا با تخلیه از شناورها محمول(لندینگ کرافت) و اجرای تک‌زرهی در ساحل، عملیات باز پس گیری مناطق تصرف شده توسط دشمن را تمرین کردند.


در این مرحله نفربرهای BMP با خروج از لندینگ کرافت به صورت شناور بر روی آب مسافت دریا تا ساحل را طی کرده و با تخلیه تکاوران در ساحل، آزادسازی مناطق خودی تحت تصرف دشمن را تمرین کردند.


همچنین تانک های T72 یگان نیروی زمینی سپاه نیز با خروج از مواضع خود در ساحل و اجرای عملیات به سمت مناطق آزادشده پیشروی کردند.


«بالگردهای تهاجمی کبرا» هوانیروز سپاه نیز در ادامه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه، با هدف قرار دادن مواضع و استحکامات دشمن فرضی از نیروهای عمل کننده در عملیات بازپس گیری سرزمین خودی پشتیبانی کردند.


بالگردهای کبرا در این رزمایش با استفاده از راکت های ٧٠ میلیمتری هایدرا و مسلسل ٢٠ میلیمتری اهداف خود را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: