صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 20
کد خبر: ۱۶۰۱۰۹

آمادگی ائتلاف سعودی برای دور جدید حملات به یمن

محمد العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز یکشنبه خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خود را برای دور جدیدی از تجاوزات به این کشور آماده می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر شبکه خبری المیادین به نقل از العاطفی گزارش داد، آماده شدن نظامی ائتلاف سعودی نشان می‌دهد که متوسل شدن آنان به آتش‌بس در یمن، برای سازماندهی وضعیت خود بود تا به حملات ادامه دهند.

وی گفت: هدف اصلی ائتلاف متجاوز و حامیان آن، طولانی کردن مدت تجاوز است. هدف ائتلاف همچنین تداوم غارت منابع ملی و استفاده از بندرها و جزایر یمنی برای منافعشان آن است.

وزیر دفاع یمن در عین تأکید کرد، نیروهای مسلح یمن برای تداوم جنگ علیه متجاوزان در نهایت آمادگی قرار دارد و برای مقابله با هر گونه اقدام خصمانه و بازدارندگی در خانه ائتلاف سعودی، توانایی کامل دارد.

در راستای تأیید اظهارات این وزیر یمنی، دولت وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن پانزدهم آبان ماه جاری مدعی شد که جنگ علیه جنبش انصارالله «سرنوشت‌ساز و موجودیتی» است و مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی چاره‌ای جز پیروزی در برابر انصارالله ندارند.

دولت وابسته به ائتلاف سعودی گفت که حمایت از جنگ با انصارالله را در نخستین اولویتهای خود قرار داده است. این دولت همچنین مدعی شد که هدف قرار دادن اراضی عربستان نشان می‌دهد که انصارالله از هر فرصت صلحی برای حمله به کشورهای همسایه استفاده می‌کند.

پیش از این هم، وزیر دفاع یمن در جریان بازدید میدانی از مواضع نظامی استان مأرب، به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که به جنگ بیهوده علیه این کشور پایان دهند.

وی با بیان اینکه کشورهای ائتلاف سعودی، خواستار آتش‌بسی هستند که منابع یمن را غارت و پیروزیهای ملت و نیروهای مسلح این کشور را مصادره کنند، گفت: به کشورهای متجاوز می‌گوییم که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

وزیر دفاع یمن ادامه داد: کشورهای ائتلاف در زمان آتش‌بس پدافند هوایی خریداری کردند، ولی این پدافندها از آنان در برابر حملات نیروهای مسلح یمن حمایت نخواهد کرد. لذا اگر به شروط تمدید آتش‌بس پایبند نباشند، ضربات دردناکی متحمل خواهند شد.

العاطفی در پایان به کشورهای متجاوز هشدار داد: اگر ائتلاف متجاوز به حماقت و محاصره ادامه دهد، موشکهای بالستیک و پهپادها را روانه آسمان آنان خواهیم کرد. ما به خاطر اطلاعات محرمانه نظامی، فقط اندکی از دستاوردهای نیروهای مسلح را علنی می‌کنیم./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: