صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۲
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 04 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 21
کد خبر: ۱۶۰۱۴۷

درخواست برای تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی

کشور‌های عضو گروه ۷ دیروز یکشنبه به پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید کره شمالی واکنش نشان دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، کشور‌های عضو گروه ۷ دیروز یکشنبه پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید توسط کره شمالی را "غیرمسئولانه" عنوان و محکوم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تدابیر مشخص جدیدی به منظور پایان دادن به آزمایش‌های موشکی کره شمالی اتخاذ کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزرای امور خارجه گروه ۷ اعلام کردند پرتاب‌های مکرر موشک توسط کره شمالی علی رغم درخواست‌های جامعه جهانی برای صلح و ثبات، منطقه را هر چه بیشتر بی ثبات می‌کند.

 

به نظر می‌رسد موشکی که پیونگ یانگ روز جمعه آزمایش کرد جدید‌ترین نمونه موشک قاره پیمای این کشور است و برد آن می‌تواند تا قاره آمریکا نیز برسد.

 

بیانیه گروه ۷ خواهان یک پاسخ واحد و محکم از سوی جامعه جهانی از جمله ضرورت اتخاذ تدابیر مشخص از سوی شورای امنیت شده است.

 

گروه ۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکاست. یک نماینده اتحادیه اروپا نیز به این بیانیه پیوست.

 

از ابتدای ماه نوامبر کره شمالی چندین موشک آزمایش گرده است از جمله موشک بالستیکی که روز جمعه آزمایش شد و در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.

 

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد موشک پرتاب شده، یک موشک بالستیک قاره پیما از نوع هواسونگ ۱۷ می‌باشد. کارشناسان نظامی به این موشک "موشک هیولا" می‌گویند.

 

شورای امنیت سازمان ملل تا کنون نزدیک به ۱۲ قطعنامه برای وضع تحریم علیه کره شمالی به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای و پرتاب موشک از سال ۲۰۰۶ تصویب کرده است.

 

بیانیه شورای امنیت درخواست‌هایی را که می‌گویند برنامه هسته‌ای کره شمالی باید امحا شود، تکرار کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: