صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۳۴

توافقات نهایی برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ توافقات نهایی برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و علوم انجام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، بن‌سازه فرهنگی آموزشی مسیر نجات توسط دفتر امور زنان خانواده وزارت کشور و با همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برگزار شد.

 

این برنامه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر کشور آغاز به کار کرد.

 

 رستمی در حاشیه این نشست، اظهار کرد: یکی از مراکز مهم جمعیتی در کشور، جمعیت دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید است که رقمی در حدود ۳ و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلین، افزود: توافقات نهایی برای انجام این کار میان دو وزارتخانه راه و شهرسازی و علوم انجام شده است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ازدواج آسان تاکید کرد و ادامه داد: مسائل مربوط به جمعیت، ازدواج و فرزند‌آوری موضوعاتی است که به تدابیر میان مدت و بلندمدت نیاز دارد.

 

اختری مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در این زمینه گفت: هدف این بن‌سازه آموزش و توانمندسازی مدیران و راهبران حوزه جمعیت است.

 

وی با بیان اینکه بند (پ) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، استانداران را مسئول نظارت و راهبری اجرای این قانون دانسته است، افزود: با حمایت وزیر کشور ۳۱ قرارگاه استانی با حضور استانداران و دبیری مدیران کل دفاتر بانوان استانداری ها در حوزه جوانی جمعیت شکل گرفته است.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: ضرورت دارد با دغدغه مندی و حساسیت بالا ، موضوع جوانی جمعیت را در سطوح استانی دنبال کنیم.

 

اختری با بیان اینکه وزیر کشور بر پیگیری قانون جوانی جمعیت تاکید ویژه دارد، خاطرنشان کرد: با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی فعال در مطالعات جمعیتی، دوره مسیر نجات با محوریت موضوعاتی چون «آینده پژوهی در حوزه سالمندان»، «مهاجرت» و «نگرش به هویت مادری» برگزار می‌شود که محتوای آن در بن‌سازه رونمایی شده، قابل دسترسی خواهد بود./ فارس

نظر شما