صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 27
کد خبر: ۱۶۰۹۹۳

پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه کانادا

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید و به دنبال پذیرش در دانشگاه‌های کانادا می‌باشید، پرداخت اپلیکیشن فی آنلاین می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد. تبدیل ارز و در دسترس نبودن یک روش پرداخت قابل قبول می‌تواند تکمیل فرآیند را چالش برانگیز کند. در این مقاله به نحوه پرداخت اپلیکیشن فی برای دانشگاه‌های مختلف در کانادا می‌پردازیم. همچنین در این مقاله اپلیکیشن فی برای هر دانشگاه و بهترین روش‌های پرداخت را پوشش خواهیم داد. پس بیایید شروع کنیم!

 

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی، در اصل هزینه اپلای کردن در یک دانشگاه یا کالج است. هدف آن از پرداخت اپلیکیشن فی، پوشش هزینه اداری پردازش فرم‌های اپلای ارسال شده توسط دانشجویان بین‌ المللی است. بسته به انتخاب دانشگاه و رشته‌ای که می‌خواهید تحصیل کنید، این هزینه ممکن است به صدها دلار برسد. اگرچه اپلیکیشن فی برای اکثر دانشگاه‌های کانادا به دلار کانادا است، مبلغ واقعی قابل پرداخت توسط دانشجویان متقاضی از کشورهای دیگر به نرخ ارز در روز پرداخت بستگی دارد.

 

اپلیکیشن فی دانشگاه کانادا

اپلیکیشن فی دانشگاه معمولا از 100 دلار کانادا تا 200 دلار کانادا متغیر است. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو، هزینه بالاتری تا 300 دلار کانادا دریافت می‌کنند. اپلیکیشن فی برای اکثر رشته‌های تحصیلات تکمیلی نیز بالاتر است و از 100 دلار کانادا تا 130 دلار کانادا متغیر می‌باشد. این فی، در مقطع کارشناسی در دانشگاه اتاوا 110 دلار کانادا، دانشگاه ساسکچوان (120 دلار کانادا)، دانشگاه منیتوبا (150 دلار کانادا)، دانشگاه آلبرتا (150 دلار) و دانشگاه تورنتو (180 دلار) متغیر است.

 

اپلیکیشن فی کالج کانادا

اپلیکیشن فی برای اکثر کالج‌ها در کانادا از 80 دلار کانادا تا 100 دلار کانادا متغیر است. تنها استثنا کالج سنتنیال (120 دلار کانادا) است. باز هم مبلغ قابل پرداخت برای پذیرش بستگی به نرخ تبدیل ارز در روز پرداخت دارد.

 

روش‌های پرداخت ادمیشن فی در کانادا

اپلیکیشن فی دانشگاه یا کالج کانادا را می‌توان به صورت آنلاین از طریق کارت اعتباری، کارت نقدی، PayPal  (برای برخی از دانشگاه‌ها) یا انتقال وجه الکترونیکی پرداخت کرد. اکثر دانشگاه‌ها ویزا کارت و مسترکارت را می‌پذیرند، در حالی که برخی از آن‌ها American Express و Discover را نیز می‌پذیرند. البته ذکر این نکته ضروری است که تمامی روش‌های پرداخت ارزی به دلیل تحریم‌های مالی در ایران وجود ندارد. بنابراین شما به سرویسی نیاز دارید که بتواند از این روش‌ها برای پرداخت اپلیکیشن فی استفاده کند.

 

بهترین روش برای پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه کانادا در ایران

 

بهترین راه برای پرداخت چنین هزینه‌ای در ایران، گیفت کارت‌های پیش پرداخت است. شرکت‌های معتبر بسیاری مانند مرکز پرداخت ارزی یونیفی وجود دارند که کارت‌های هدیه پیش‌پرداختی را برای دانشجویان ارائه می‌کنند تا از آن برای پرداخت هزینه درخواست خود و همچنین هزینه‌های ویزای دانشجویی کانادا استفاده کنند. اما اگر به این روش‌های پرداخت دسترسی ندارید یا کسی را در خارج از ایران دارید، می‌توانید از حواله بانکی (انتقال الکترونیکی وجه) به عنوان دومین گزینه برتر استفاده کنید. با این حال حواله‌های بانکی نسبت به کارت‌های هدیه، کندتر و پرهزینه‌تر هستند.

 

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های برتر کانادا

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا بسته به دانشگاه و رشته‌ای که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت است. اما یک چیز مطمئن است – گران‌تر از هزینه ثبت‌نام در یک دانشگاه در کشور خودتان است! همچنین، اکثر دانشگاه‌ها، از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که بدون در نظر گرفتن کشورشان، اپلیکیشن فی را بپردازند.

 

اپلیکیشن فی دانشجویان بین المللی برای دانشگاه‌های کانادا

 

اکنون اجازه دهید به طور خلاصه در مورد اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های محبوب کانادا صحبت کنیم:

  1. دانشگاه یورک – اپلیکیشن فی دانشگاه یورک برای دانشجویان بین‌المللی 150 دلار کانادا است.
  2. دانشگاه تورنتو – اپلیکیشن فی این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی از 90 تا 125 دلار کانادا بسته به رشته‌ای که برای آن درخواست می‌دهید متغیر است.
  3. دانشگاه مک گیل – اپلیکیشن فی مک گیل برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 110 دلار کانادا است.
  4. اپلیکیشن فی دانشگاه بریتیش کلمبیا - UBC برای دانشجویان بین‌المللی 150 دلار کانادا است.
  5. دانشگاه آلبرتا – اپلیکیشن فی UAlberta برای دانشجویان بین‌المللی 100 دلار کانادا است.
  6. دانشگاه کلگری - اپلیکیشن فی UCalgary برای دانشجویان بین‌المللی 125 دلار کانادا است.
  7. دانشگاه واترلو - اپلیکیشن فی UW برای دانشجویان بین‌المللی 100 دلار کانادا است.
  8. دانشگاه سیمون فریزر (SFU) – اپلیکیشن فی SFU برای دانشجویان بین‌المللی 151.50 دلار کانادا است که به نظر ترکیبی از هزینه‌های پردازش اپلیکیشن فرم و هزینه‌های جانبی است.
  9. دانشگاه کوئینز – اپلیکیشن فی دانشگاه کوئین برای دانشجویان بین‌المللی 100 دلار کانادا است.
  10. دانشگاه اتاوا – اپلیکیشن فی UOttawa برای دانشجویان بین‌المللی 200 دلار کانادا است.
  11. دانشگاه دالاهو – اپلیکیشن فی دانشگاه دالهو برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 105 دلار کانادا می‌باشد.
  12. دانشگاه رایرسون – اپلیکیشن فی دانشگاه رایرسون برای دانشجویان بین‌المللی 150 دلار کانادا است.
  13. دانشگاه یورک‌ویل – اپلیکیشن فی دانشگاه یورک‌ویل برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 195 دلار کانادا است.
  14. دانشگاه دالاهو – اپلیکیشن فی دانشگاه دالهو برای دانشجویان بین‌المللی 105 دلار کانادا می‌باشد.
  15. دانشگاه ساسکاچوان، ساسکاتون – اپلیکیشن فی این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی 90 دلار کانادا است.

همانطور که می‌بینید، اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های کانادا از 90 دلار کانادا تا 200 دلار کانادا متغیر است. رایج‌ترین اپلیکیشن فی حدود 100-110 دلار کانادا است. به خاطر داشته باشید که این‌ها فقط هزینه‌های عمومی اپلای (درخواست) هستند و ممکن است برخی دانشگاه‌ها هزینه‌های اضافی داشته باشند.

 

اپلیکیشن فی کالج‌های کانادا

برخی از کالج‌های کانادایی در بین دانشجویان بین‌المللی محبوب‌تر از بقیه هستند.

اپلیکیشن فی برخی از کالج‌های برتر در کانادا عبارتند از:

  1. اپلیکیشن فی کالج Seneca برای دانشجویان بین‌المللی 95 دلار کانادا است.
  2. کالج جامعه ونکوور (VCC) - اپلیکیشن فی این کالج برای دانشجویان بین‌المللی 110 دلار کانادا است.
  3. اپلیکیشن فی کالج شریدان برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 100 دلار کانادا می‌باشد.
  4. کالج سنتنیال، تورنتو: اپلیکیشن فی کالج سنتنیال برای دانشجویان بین‌المللی 140 دلار کانادا است.
  5. کالج موهاوک، همیلتون: اپلیکیشن فی کالج موهاوک برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 120 دلار کانادا است.
  6. کالج هنرهای کاربردی و فناوری جورج براون در تورنتو: اپلیکیشن فی دانشجوی بین‌المللی 150 کانادایی است.
  7. اپلیکیشن فی کالج هامبر برای همه دانشجویان (از جمله کانادایی‌ها و مقیم دائم) 100 دلار کانادا می‌باشد.
  8. کالج لانگارا، ونکوور: اپلیکیشن فی کالج لانگارا برای دانشجویان بین‌المللی 125 دلار کانادا است.

همانطور که می‌بینید، اپلیکیشن فی اکثر کالج‌های کانادا حدود 100 دلار کانادا است. با این حال، برخی از کالج‌ها (مانند دانشگاه یورک ویل) هزینه بیشتری دریافت می‌کنند در حالی که برخی دیگر (مانند VCC) هزینه کمتری دارند.

 

اگر پذیرش من ناموفق باشد آیا اپلیکیشن فی پرداختی قابل استرداد است؟

بسیاری از دانشجویان تعجب می‌کنند که آیا در صورت عدم موفقیت در پذیرش، اپلیکیشن فی خود را پس خواهند گرفت یا خیر. متأسفانه پاسخ منفی است. در بیشتر موارد، اپلیکیشن فی قابل استرداد نیست، حتی اگر دانشجو به دانشگاه نرود. ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد (مثلاً اگر دانشجو بتواند مدرکی دال بر شرایط تخفیف ارائه دهد)، اما به طور کلی، اپلیکیشن فی قابل استرداد نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: