صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 12
کد خبر: ۱۶۱۰۰

واکنش پمپئو به خبر کذب اقدام سپاه علیه شناور انگلیسی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری به خبر کذب درباره اقدام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران علیه یک نفتکش انگلیسی واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری به خبر کذب اقدام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران علیه یک نفتکش انگلیس واکنش نشان داد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت این کشور اقدام نیروی دریایی سپاه در ایجاد مزاحمت برای شناور انگلیسی در نزدیکی تنگه هرمز را محکوم می کند.

 

پمپئو افزود: ما به همکاری با متحدانمان برای تضمین این مسئله که ایران امنیت دریایی و تجارت جهانی را مختل نمی کند، ادامه خواهیم داد.

 

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندروی ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آن‌ها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز"، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت‌های شناور‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و هیچ مواجهه‌ای با شناور‌های بیگانه از جمله شناور‌های انگلیسی صورت نگرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: