صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 27
کد خبر: ۱۶۱۱۱۲

تصویب مأموریت جدید سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه در مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور اعضا، نمایندگان قوه قضاییه، نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس به ادامه رسیدگی به جزییات طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در ادامه رسیدگی عناوین ماموریت‌های این سازمان، در ماده (۱) این طرح، بند (ح) ماده (۱) به تصویب رسید. بر اساس این بند تصویب شده در کمیسیون، از جمله ماموریت‌های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده‌های قضایی خواهد بود.

عمویی تاکید کرد: رسیدگی به سایر بندهای باقیمانده این طرح ۶ ماده‌ای در جلسات آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل مصوبه کمیسیون، این طرح جهت بررسی به صحن علنی مجلس گزارش خواهد شد.

کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ۱۷ مهر به تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس رسیده بود./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: