صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۸
  • سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 21 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: ۱۶۱۴۷۲

تمایل روسیه برای مذاکره با چین در حوزه انرژی

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، روسیه مشتاق مذاکره با چین درخصوص انرژی است و ایجاد یک "اتحاد سه‌جانبه" در حوزه گاز میان روسیه، قزاقستان و ازبکستان باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در یک پیام تبریک به شرکت‌کننده‌های نشست تجاری انرژی روسیه-چین گفت که همکاری میان چین و روسیه در این حوزه در سطح بالایی قرار دارد و چین آماده است تا همکاری خود با روسیه را در این خصوص تحکیم ببخشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جلسه توجیهی گفت: «ما در زمینه انرژی گفت‌وگوهای سازنده‌ای با شرکای چینی داریم. طرف روسی نسبت به چنین همکاری‌هایی مشتاق است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «ایجاد یک اتحاد سه‌جانبه میان کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان به رسمیت شناخته خواهد شد. همکاری گسترده‌ای وجود دارد و این هماهنگی و اقدامات باید به نحوی باشد که منافع هر سه کشور را به دنبال داشته باشد.»

روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان طی نشستی در مسکو درخصوص ایجاد یک "اتحاد سه‌جانبه" میان روسیه، قزاقستان و ازبکستان گفت‌وگو کردند./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: