صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۳
  • چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 10 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: ۱۶۱۴۹۴

جزییات بازپرداخت وام دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان ورودی ۹۵ که در مدت زمان ۹ ماهه برای تقسیط وام خود اقدام نکرده‌اند، بازپرداخت وام آن‌ها از ۶۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش می یابد.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس صندوق رفاه از کاهش مدت بازپرداخت وام دانشجویی از ۶۰ به ۳۶ ماه خبر داد.
مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام تحصیلی و وام شهریه در نظر گرفته شده است. دانشجویان می‌توانند تا ۱۶ آذر از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه ثبت نام کنند. ثبت نام وام ضروری نیز از ۲۱ آبان آغاز شده است، تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان کم بضاعت و مستعد تعلق می‌گیرد.

گنجی گفت: وام تحصیلی برای دوره کاردانی و کارشناسی ۲ و نیم میلیون تومان، برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۳ میلیون تومان و برای دوره دکتری ۶ و نیم میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که مبلغ تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به هر دانشگاه بر اساس عملکرد سال گذشته آن دانشگاه اختصاص یافته است، از افزایش ۱۰ درصدی مبلغ اختصاص یافته به دانشگاه‌ها برای وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان ورودی ۹۵ که در مدت زمان ۹ ماهه، برای تقسیط وام خود اقدام نکرده‌اند، بازپرداخت وام آن‌ها از ۶۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش یافته است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: