صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۱
  • چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 05 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 02
کد خبر: ۱۶۱۸۴۲

جمع آوری روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ مازاد باید از سطح بازار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با وجود انباشت مرغ در واحدها، روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود.

به گزارش راهبرد معاصر، آقای حبیب اسداللّه نژاد گفت: با توجه به مازاد تولیدو انباشتگی مرغ در واحد‌های مرغداری، طی ۱۵ روز گذشته بیش از ۲ هزارمیلیارد تومان زیان به واحد‌های مرغداری وارد شده است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که با استمرار روند فعلی و تعطیلی برخی واحد‌های مرغداری، بازار مرغ شب عید دچار مخاطره شود.

اسداللّه نژاد می‌گوید: با توجه به مازاد تولید مرغ از پشتیبانی امور دام تقاضا داریم ضمن توقف عرضه مرغ منجمد هرچند به میزان محدود، اقدام به خرید مازاد روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ با نرخ مصوب از مرغداران کنند تا تولید دچار چالش نشود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده با نرخ مصوب ۸ تا ۹ هزارتومان اختلاف دارد که با این وجود عرضه مرغ گرم به هیچ عنوان منطقی نیست.

او گفت: بنابر آمار در آبان بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌ها صورت گرفت، هر چند پیش بینی می‌شد جوجه ریزی آذر به بیش از این رقم برسد، اما بدلیل مازاد تولید، مرغداران جوجه ریزی را کاهش می‌دهند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: