صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۳۰۰

مسکوت ماندن طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری در مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در این کمسیون خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این طرح در مجلس به تصویب رسید و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد که شورا نیز این طرح را تایید کرد.

 

وی افزود: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گرفت و در نتیجه طرح به مجلس بازگشت و به کمیسیون شوراها به عنوان کمسیون تخصصی ارجاع شد.

 

رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته است و همچنین با توجه به اینکه طرح‌ها و لوایح دیگر در دستورکار کمسیون قرار دارد، این طرح در کمسیون شوراها مسکوت مانده است.

 

جوکار بیان کرد: مجلس بر نظر خود درباره اصلاح انتخابات ریاست جمهوری اصرار دارد که قرار است برای بررسی موضوعات و ایرادات مطرح شده جلسه‌ای با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهیم کرد.

 

نماینده یزد در مجلس خاطر نشان کرد: البته شورای نگهبان مفادی از مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس را در انتخابات ریاست جمهوری قبلی اجرا کرد./ تسنیم

نظر شما