صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۴۰۷

جزییات وقوع انفجار در دو پایگاه هوایی روسیه

ساعاتی پس از گزارش انفجارها در دو پایگاه روسیه، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که حمله موشکی روسیه در حال انجام است. علت انفجارها در روسیه مشخص نیست.

به گزارش راهبرد معاصر از نیویورک تایمز به نقل از برخی رسانه‌های روسی، انفجارها در روز دوشنبه دو پایگاه نظامی روسیه را لرزاند، از جمله فرودگاهی که مقامات کی‌یف گفته‌اند به عنوان محل استقرار بمب‌افکن‌هایی که موشک‌هایشان شبکه انرژی اوکراین را ویران کرده است، استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث انفجار در هر یک از تاسیسات نظامی شده است و میزان کامل خسارت نیز مشخص نیست.

از دو انفجار گزارش شده در روسیه، یکی در پایگاه هوایی انگلس-۲ که در نزدیکی شهر ساراتوف در جنوب غربی روسیه است و صد‌ها مایل از مرز اوکراین فاصله داشته و میزبان بمب افکن‌های استراتژیک روسیه است، رخ داده است.

در واشنگتن، یک مقام وزارت دفاع گفت که پنتاگون شواهدی از انفجار در پایگاه انگلس (Engels) دیده است.

به گزارش ریانووستی، پیشتر در روز دوشنبه، انفجاری در یک پایگاه نظامی در شهر ریازان سه کشته و شش زخمی بر جای گذاشت.

با استناد به بیانیه خدمات اورژانس محلی، یک کامیون حامل سوخت منفجر شده است، اما دلیل این انفجار اعلام نشده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که از گزارش‌های مربوط به این دو حادثه آگاه است، اما «اطلاعات دقیق» ندارد و نمی‌تواند اظهار نظر کند. او گفت که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نیز در مورد این گزارش ها مطلع شده است.

پایگاه هوایی انگلس و تاسیسات نظامی ریازان بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ مایلی از مرز اوکراین فاصله دارند که فراتر از برد هر موشک شناخته شده در زرادخانه اوکراین است.

تنها چند ساعت پس از انفجارها، مقامات اوکراینی گفتند که بیش از ده بمب افکن روسی از پایگاه هوایی انگلس بلند شده اند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: