صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۷۸۱

کرملین: روسیه ارتباطی با کودتا در آلمان ندارد

سخنگوی کرملین می‌گوید که تدارک کودتا در آلمان مشکل داخلی این کشور است و حتی برلین هم اعلام کرده این اقدام نمی‌تواند به خاطر دخالت روسیه باشد.

به گزارش راهبرد معاصر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در خصوص اوضاع کنونی آلمان و تدارک کودتا در این کشور تصریح کرد: «این مشکل داخلی آلمان است و خودشان می‌گویند که هیچ گونه دخالت روسیه نمی‌تواند مطرح شود. ما از گزارش رسانه‌ها متوجه این موضوع شدیم و چیزی برای گفتن نداریم.»

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده بود که چندین نفر در این کشور به دنبال تلاش برای سرنگونی دولت دستگیر شده اند.

این افراد عضو و هوادار یک گروه راست افراطی موسوم به «شهروندان رایش» بودند. دادستان‌ها می‌گویند اعضای جنبش مظنون به برنامه‌ریزی برای ورود خشونت‌آمیز به پارلمان آلمان به همراه یک گروه کوچک مسلح بوده‌اند.

پسکوف: بودجه دفاعی آمریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در اروپاست
سخنگوی کرملین همچنین در خصوص قوانین دفاعی جدید آمریکا گفت: «بودجه دفاعی آمریکا ماهیت مقابله‌جویانه و بی‌سابقه‌ای دارد و هدف آن ایجاد بی‌ثباتی طولانی‌مدت در قاره اروپاست».

او افزود: «سند تصویب شده در رابطه با کشور ما به شدت مقابله‌جویانه است. ماهیت مقابله‌جویانه بی‌سابقه‌ای دارد که البته متأسفانه در آینده پیامد‌های کاملاً جدی و ریاکارانه‌ای برای بی‌ثبات کردن اوضاع در قاره اروپا خواهد داشت».

گفتنی است، کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دیروز در خصوص قانون دفاعی جدیدی برای سال مالی ۲۰۲۳ به توافق رسیدند که میلیارد‌ها دلار را برای بازدارندگی روسیه و چین اختصاص می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: