صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۸
  • سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 31 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۰۵

جزییات آلودگی هوا در ۷ کلان شهر تا ۲۳ آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه تا چهارشنبه ۲۳ آذر، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در ۷ کلان‌شهر پیش‌بینی می‌شود در این راستا ضرورت دارد مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش تردد غیرضرور در دستور کار باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 24 ساعت آینده ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور‌ نظیر استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان‌ و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود، در این مدت در ارتفاعات کرمان و خراسان جنوبی بارش برف هم خواهیم داشت.

وی افزود: روز سه‌شنبه 22 آذر در برخی مناطق غرب و شمال غرب،‌ ارتفاعات جنوب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌‌‌‌های تهران، قزوین و البرز رگبار باران، ابرناکی و وزش باد خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و ارتفاعات با بارش برف همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه 23 آذر در غرب کشور و شمال خوزستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه 24 آذر در غرب و جنوب غرب کشور بارش‌ها تقویت شده و به بوشهر و جنوب اصفهان نیز گسترش پیدا می‌کند.

* جزئیات آلودگی هو در 7 کلان‌شهر تا چهارشنبه 23 آذر

ضیائیان اضافه کرد: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب، غرب، مرکز‌ و دامنه‌های جنوبی البرز تا روز سه‌شنبه 22 آذر تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: از امروز یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ تا چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط روز ‌یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ در اراک، ارومیه، تبریز و سمنان، روز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ در اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان، روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ در تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، و روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ در تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی  گفت: در این مناطق افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: توصیه می‌شود مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی در دستور کار باشد.

* سرما و یخبندان در 15 استان

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و 5 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده در 15 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، بجنورد، بیرجند، تبریز، زاهدان، زنجان، شهرکرد، قزوین، کرمان، مشهد، همدان و یاسوج است.

وی در باره وضعیت بارش‌ها گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا 18 آذر 33.4 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 26.8 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 24.5 درصد بیشتر از سال گذشته است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: