صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۷۳

فلسطین قهرمان زودهنگام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

رسانه قطری از فلسطین به عنوان برنده زودهنگام جام جهانی نام برده است.

به گزارش راهبرد معاصر، «جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر هنوز در حال برگزاری است اما در حال حاضر یک برنده زودهنگام دارد: فلسطین. این کشور قلب‌ها و ذهن‌های هواداران فوتبال در جهان را ربوده است». این توصیف «دیما خطیب» مدیر اجرایی «الجزیره پلاس» از حمایت هواداران حاضر در جام جهانی از فلسطین است.

خطیب در وبگاه شبکه الجزیره نوشته وقتی به پرچم‌های بی‌شمار فلسطین و همچنین بازوبندها و مچ‌بندهای منقش به رنگ‌های پرچم این کشور نگاه می‌کنید و می‌بینید که فریادهای «فلسطین را آزاد کنید» در ورزشگاه‌های قطر، مکان‌های هواداری، خیابان‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، ممکن است فکر کنید فلسطین هم در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی است. رسانه‌ها آمریکای جنوبی حاضر در قطر نیز نوشته‌اند فلسطین «سی و سومین» تیم حاضر در جام جهانی است.

دلیل این اقدامات چیست؟ جام جهانی بسیار بزرگ‌تر از یک رویداد ورزشی است. این گرد آمدن جمع بزرگی از مردم جهان است تا با هم همبستگی انسانی را جشن بگیرند. امسال هم جام جهانی برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می‌شود و باعث شده مردم منطقه بیش از گذشته به هم بپیوندند. در نتیجه، فلسطین به صورت خودکار نقش اول ماجرا شده و مردم کشورهای عربی را به دور خود متحد کرده است./ برنا

نظر شما