صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۴۲۷

پیام امیر قطر به ملک سلمان

ملک سلمان بن عبدالعزیز پیامی از طرف شیخ تمیم بن حمد آل ثانی دریافت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه پیامی از شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دریافت کرد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که این پیام مربوط به روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف و در همه سطوح است.

 

بر اساس گزارش این خبرگزاری، این پیام توسط «ولید الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان و در جریان استقبال از «بندر بن محمد العطیه» سفیر قطر در ریاض دریافت شد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در این دیدار، «روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه مشترک» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

تمیم بن حمد آل ثانی روز جمعه به ریاض سفر کرد تا اجلاس اقتصادی سران کشورهای عربی و پکن در شهر ریاض شرکت کند.

 

امیر قطر و رئیس جمهور چین در این اجلاس با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف طی این دیدار روابط دو جانبه و راه‌های گسترش و تعمیق آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

در سال 2017 بحران سیاسی شدیدی در روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه‌های افراطی متهم کردند اما دوحه همواره این اتهام را تکذیب کرد و در نهایت در تاریخ پنجم ژانویه 2021 در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شهر العلا در عربستان توافقنامه‌ آشتی میان دو طرف امضا شد که به بزرگترین بحران داخلی شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیس آن در سال 1981پایان داد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: