صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۱۶۴۳۰۷

بازداشت اسرائیلی قاچاقچی تجهیزات اتمی به روسیه در آمریکا

منابع رسانه‌ای خبر دادند، یک تبعه رژیم صهیونیستی در آمریکا به اتهام قاچاق «مواد و عناصر حساس نظامی» مورد استفاده در تسلیحات اتمی به روسیه بازداشت شد.

به گزارش راهبرد معاصر، بازداشت «الکسی بریمن» تبعه رژیم صهیونیستی به همراه یک شهروند آمریکایی و پنج تبعه روسیه در آمریکا به اتهام دست داشتن در قاچاق تجهیزات حساس نظامی خبرساز شده است.

 

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک اسرائیلی 35 ساله روز چهارشنبه هفته گذشته در ایالت نیوهمپشایر آمریکا بازداشت شده است.

 

این فرد که نامش «الکسی بریمن» اعلام شده است، شهروندی آمریکا را هم دارد و همراه با یک تبعه آمریکا و پنج شهروند روسیه به اتهام قاچاق مواد و عناصر حساس نظامی مورد استفاده در تسلیحات اتمی به روسیه بازداشت شدند.

 

بنا بر گزارش ادعایی کان نیوز، الکسی بریمن بخشی از «شبکه جاسوسی بین‌المللی روسیه» است که با دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه در زمینه قاچاق تسلیحات برای مسکو فعالیت دارند.

 

شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس هم گزارشی درباره بازداشت این تبعه رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

 

طبق این گزارش، کیفرخواست مطرح شده علیه بریمن نشان می‌دهد که او «به طور مکرر از اقامتگاه نیوهمپشایر خود به‌عنوان محل حمل و نقل برای بسته‌بندی مجدد اقلام حساس نظامی و کنترل صادرات و ارسال آن‌ها به مکان‌هایی در اروپا و آسیا استفاده می‌کرده که از آن اماکن به روسیه منتقل شده‌اند».

 

طبق مقررات و قوانین موجود در آمریکا، در صورت گناهکار شناخته شدن الکسی بریمن و دیگر افراد دستگیر شده در نیوهمپشایر برای آنها احتمال حبس به مدت ۳۰ سال وجود دارد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: