صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۱۶۴۳۳۶

اعتصابات گسترده در انگلیس چند روز مانده به کریسمس

طی روز‌های گذشته پرستاران، مهندسان راه‌آهن و کارمندان بخش پست انگلیس دست از کار کشیده‌اند و قرار است طی هفته‌های آینده اعتصابات بیشتری داشته باشند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از NPR، طی روزهای گذشته انگلیس درگیر اعتصاب‌های کارگری سریالی شده به گونه‌ای که هم‌اکنون پرستاران، مهندسان راه‌آهن و کارمندان پست این کشور دست از کار کشیده‌اند.

کارگران گفته اند طی روزهای آینده و حتی در طول کریسمس  اعتصاب‌های بیشتری خواهند داشت.

گزارشات حاکی از آن است که دسترسی به خدمات بیمارستانی برای بیماران و به خصوص بیماران جوان به خاطر اعتصاب پرستاران سخت شده و چند روزی است که ارائه خدمات غیراورژانسی در بیمارستان‌ها متوقف شده است.

در بخش ریلی این کشور هم مهندسان و دیگر کارمندان دست به اعتصاب زده‌اند و این بدان معناست که بخش قابل توجهی از قطارها در انگلیس در دو روز گذشته متوقف بودند. در برخی مسیرهای ریلی در انگلیس هم حرکت قطارها تقریبا صفر شده است.

بزرگ‌ترین اتحادیه کارمندان ریلی انگلیس هم اعلام کرده که قصد دارد روز قبل از کریسمس و خود کریسمس دست به اعتصاب بزند و این اقدام سفر بسیاری از مردم در این کشور را برای تعطیلات کریسمس مختل خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کارمندان شرکت پست انگلیس هم برای ماه جاری 7 روز اعتصاب اعلام کرده‌اند و رانندگان اتوبوس، نیروهای مرزبانی و رانندگان آمبولانس هم می‌خواهند اعتصاب کنند.

اصلی‌ترین درخواست کارگران در پس این اعتصابات افزایش حقوق است؛ چراکه بالا رفتن تورم در این کشور قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: