صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۷
  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 14 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۶۰۹

فعال دانشجویی دانشگاه علامه: در حوادث اخیر با دیکتاتوری آشوبگران مواجه بودیم

مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه با اشاره به در جریان اغتشاشات اخیر، برخی سلبریتی‌ها از عاملین تحریک و تهییج افکارعمومی و توده‌های مردم بودند و با دیکتاتوری این افراد و آشوبگران مواجه بودیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مریم رجبی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، سلبریتی‌ها از عاملین تحریک و تهییج افکارعمومی و توده‌های مردم بودند.

 

وی افزود: با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون و فوتبال چون علی کریمی، وریا غفاری، حمید فرخ نژاد، شقایق دهقان و... که به صراحت علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گرفته‌اند و به عنوان سردمدار و لیدر اغتشاشات شناخته می‎‌‌‌شوند، باید برخورد کرد، ما با دیکتاتوری این افراد در عمل مواجه بودیم چون با تهییج اغتشاش‌گران و در نتیجه تهدید اصناف مختلف به تعطیلی در جامعه و دانشگاه این اتفاق افتاد.

 

این فعال دانشجویی در ادامه تاکید کرد: سلبریتی‌ها به واسطه آن‌که در معرض توجه همگان هستند، بیش از همه و پیش از همه، نظرات، رفتارها و موضع گیری‌هایش بر روی طرفدارانش تاثیرمی‌گذارد. تا هنگامی که این اشخاص از چنین قدرت کاریزماتیکی برخوردار باشند، انجام کوچکترین خطا، اظهار سخنان تحریک کننده و یارگیری‌های مقطعی‌‎شان هرگز قابل چشم پوشی نیست، زیرا آسیب‌های اجتماعی این نوع رفتارها بسیار خطرناک است.

 

رجبی افزود: نهاد دولتی که امکانات و شرایط را برای رشد چنین افرادی فراهم می‌کند، باید از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کند. حقوق و مزایای این افراد را چه کسی می‌پردازد؟ آن هم بازیگرانی که حقوق چند صد میلیونی و بعضا میلیاردی دارند. پارسال حمید فرخ نژاد در جشنواره فیلم فجر سیمرغ نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و گفت که بختم باز شد! فرخ نژادی که صف اول اغتشاشات ایستاده است.

 

مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت:‌ قانون، قانون است؛ نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم! هیچ تفاوتی هم بین افراد یک جامعه وجود ندارد. چه فرقی میان بازیگر فلان سریال با رفتگر محله وجود دارد؟ هر دو در برابر قانون یکسان هستند.

 

وی ادامه داد: آیا تبعیض قائل شدن بین افراد ثروتمند و کم‌درآمد جامعه منصفانه است؟ آیا سلیقه‌ای برخورد کردن موجب برانگیخته شدن اعتراض دیگر افراد نمی‌شود؟ اعتراف مجیدرضا رهنورد نمونه‎ای بارز از تاثیر منفی افراد مشهور چون علی کریمی دراعتراضات است.

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بر طبق ماده ۶۹۷ قانون تعزیرات مجازات اسلامی، هرکس حرف و سخنی بزند که نتواند آن‌ را اثبات کند به یک ماه حبس تا یک سال حبس یا ۷۴ ضربه شلاق و یا هر یک از این موارد محکوم خواهد شد. به همین دلیل ترانه علی دوستی از جمله افراد شاخصی بود که به دلیل اظهار نظرهای اثبات نشده‌اش به دادگاه احضار شد.

 

وی ادامه داد: داشتن نظر و عقیده مخالف ایرادی ندارد اما عناد و دشمنی آشکار با نظام هر جامعه‌ای عواقبی درپی‌دارد. جمع کردن طرفدار و تشویق به شورش علیه نظام حاکم بر جامعه قطعا مجازات سنگینی برای فرد خاطی به دنبال دارد.

 

رجبی افزود: قانون‌گذاران باید خلأ‌های قانونی و اجرایی سیاست برخورد با هنجار شکنان را برطرف کنند. لزوم برخورد قوه قضاییه با سلبریتی‌هایی که در آتش اغتشاشات می‌دمند، آنجایی احساس می‌شود که ماحصل این تحریک‌ها برهم زدن امنیت ملی است.

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دستگاه قضا باید در اجرای قانون قاطعیت داشته باشد تا کسی جرئت نکند نظم جامعه را به هم زده و آسایش و آرامش را از این مردم بگیرد. در این میان تهییج افکار عمومی توسط سلبریتی‌های اغتشاشگر باید همچون دیگر تخلفات جرایم سنگینی باید داشته باشد.

 

رجبی ادامه داد: کشته شدن تعدادی بسیجی، آتش زدن اموال عمومی، هتک حرمت به چادر، ارعاب و ترساندن مردم همه و همه بهای کمی نیست! همانطور که حکم محاربه محسن شکاری به صورت علنی بیان شد، تخلفات سلبریتی ها نیز باید اعلام شود تا مردم از آنها اعلام برائت کنند.

 

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: مجازات و تحریم فوتبالیست‌ها هم نمونه‌ای خارجی از برخورد کشورها با سلبریتی‌های هنجارشکن و ساختارشکن است. وقتی پارلمان مکزیک حتی از بی‌احترامی به پیراهن بازیکنانش نمی‌گذرد و به خاطر آن لیونل مسی را ممنوع الورود به خاک مکزیک اعلام می‌کند، نباید ما هم در برابر توهین‌ها و اهانت‌های بازیگران ایرانی سکوت پیشه کنیم./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: