صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۶
  • سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 16 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۷۰۴

رشد ۴۲ درصدی جابه جایی مسافر در حوزه بندری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:۱۱ میلیون و ۹۷۶هزار نفر جابه جایی مسافر داشته ایم که نسبت به سال قبل ۴۲/۷ درصد رشد در این زمینه ثبت شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آقای علی اکبر صفایی درباره آمار و عملکرد ۹ ماهه تخلیه و بارگیری کالاها گفت: در حوزه تخلیه و بارگیری تمامی کالاها رشد داشته ایم به طوری که از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ حدود ۱۵۶ میلیون ۷۱۴ هزار تن کالا جابه جا شده که نسبت به سال قبل ۵/۷ درصد رشد داشتیم.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،کل عملیات تخلیه کانتبنر یک میلیون و ۸۴۵ هزارTIU است که نسبت به سال گذشته ۸/۴ درصد است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام تعداد ورودی شناورها به بنادر گفت: ۵۶هزار و ۸۳۴ فروند ورودی شناور به بنادر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶/۱ درصد رشد ثبت شده است.

او درباره جابه جایی مسافران در بنادر گفت : ۱۱ میلیون و ۹۷۶هزار نفر جابه جایی داشته ایم که نسبت به سال قبل ۴۲/۷ درصد رشد در این زمینه داشته‌ایم.

صفایی گفت: تا پایان سال پروژه‌هایی با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد، همچنین در این مدت پروژه‌هایی به ارزش ۳۲هزار ۸۸۸میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود. میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال ۳۳هزار میلیارد ریال بوده است. ۳۸۰ پروژه در حوزه زیربناهای بنادر با طرف مقابل منعقد شده است، ارزش این قراردادها ۳۲۰هزار میلیارد ریال است.

او درباره توسعه ناوگان حمل و نقل گفت: در این رابطه تجهیزات بندری که عمدتا مکنده هستند تهیه که از این تعداد ۴فروند مکنده که شامل دو فروند مکنده ۳۰۰تن در ساعت و دو فروند ۶۰۰تن در ساعت است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: