صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۳۶

خودداری تل‌آویو از تحویل پیکر شهید فلسطینی

رسانه‌های عربی از تصمیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم تحویل پیکر اسیر فلسطینی که در زندان به شهادت رسید، خبر دادند و حماس در واکنش اعلام کرد که این اقدام، نقض همه قوانین و عرف بین المللی است.

به گزارش راهبرد معاصر، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد تا از تحویل پیکر «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی که در زندان‌های این رژیم به شهادت رسید، خودداری شود.

 

شبکه الجزیره گزارش داد که گانتز دستور داد پیکر این شهید به خانواده‌اش تحویل داده نشود.

 

«ناصر ابو حمید» (۴۹ ساله) اسیر فلسطینی مبتلا به بیماری سرطان به دلیل بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به درمان بیماری وی بامداد روز سه‌شنبه(دیروز)، به شهادت رسید.

 

در پی شهادت این اسیر فلسطینی، گروه‌های مقاومت فلسطین در سراسر کرانه باختری فراخوان تشدید مقاومت برای مقابله با اشغالگران صهیونیست دادند.

 

کتائب شهداء الأقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز در واکنش به شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری شد.

 

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این خبر گفت، «اقدام اشغالگران در عدم تحویل پیکر ابوحمید نقض قوانین و عرف بین‌الملل و نقض همه قواعد حقوق بشری است». 

 

قاسم با بیان اینکه عدم تحویل پیکر شهید، تکمیل همه اقداماتی است که اشغالگران علیه او مرتکب شدند، گفت، «این اقدام بر ملا کننده ناتوانی جامعه بین الملل در بازداشتن اشغالگران از ارتکاب جنایاتشان است».

 

«ابو جهاد» سخنگوی رسمی کتائب شهداء الأقصی از مبارزان این گروه در کرانه باختری خواست تا همچنان جبهه‌های نبرد با دشمن صهیونیستی را آنگونه که با شهدایی همچون الکرمی، طوالبه و عیاش عهد بسته‌اند، شعله‌ور نگه دارند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: