صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۳
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۹۱۰

لایحه عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی خورشیدی به مجلس ارائه شد

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس از ارائه لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی انرژی خورشیدی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، سید محمد حسینی درباره ضرورت و اهمیت این لایحه گفت: به منظور گسترش حضور فعال و هدفمند جمهوری اسلامی ایران در سازمانها و مجامع بین المللی و منطقه ای و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌ای و بین المللی در راستای اصول و اهداف راهبردی سیاست خارجی کشور و با توجه به اهمیت و لزوم توسعه و کاربرد منابع انرژی خورشیدی این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهورخاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی می‌تواند فرصت بی‌سابقه‌ای را برای کشورهای عضو فراهم کند تا رفاه، امنیت، انرژی و توسعه پایدار را برای مردم آن کشورها به ارمغان آورد.

حسینی افزود: این اتحادیه می‌تواند به‌عنوان اهرمی نیرومند در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و تامین انرژی خورشیدی قابل اتکا و مقرون به صرفه عمل کند که در دسترس همگان نیز قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌ کرد: اعضای این اتحادیه به طور داوطلبانه اقداماتی را در جهت هماهنگ سازی بهتر و تجمیع تقاضا از جمله تأمین منابع مالی در حوزه خورشیدی، فناوری‌های خورشیدی، نوآوری‌ها، تحقیقات، توسعه و ظرفیت‌سازی به انجام می‌رسانند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم همسو با استراتژی‌های جهانی، هدف تامین برق از منابع تجدیدپذیر را که بخش عمده آن انرژی خورشیدی است در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی افزود: در این راستا پیوستن ایران به اتحادیه یاد شده با هدف تشریک مساعی کشورها به‌منظور تسهیل استفاده از انرژی خورشیدی و کاهش هزینه‌های مالی و فناوری‌های مرتبط تشکیل شده است که می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف و فواید یاد شده باشد./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: