صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 23
کد خبر: ۱۶۵۰۱۱

حمله افراد مسلح به مقر پلیس عراق در کرکوک

تنها چند روز پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره جان باختن 12 نیروی پلیس این کشور در بمب‌گذاری عناصر داعشی در استان کرکوک، منابع عراقی از حمله افرادی مسلح به یک مقر پلیس این کشور در همین استان خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی پلیس کرکوک در عراق، شامگاه امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که عده‌ای افراد مسلح ناشناس به یکی از مقرهای پلیس امور اضطراری در کوبانی واقع در جنوب استان کرکوک (شمال عراق) حمله کرده‌اند.

 

 شبکه «رووداو» به نقل از «عامر نوری» سخنگوی پلیس کرکوک گزارش داد که چهار فرد مسلح ناشناس به یکی از مقرهای پلیس در نزدیکی کوبانی حمله کرده‌اند.

 

رووداو می‌گوید که این حمله منجر به جان باختن یک سروان و زخمی شدن چهار نیروی دیگر پلیس شده است. این شبکه کُردی در ادامه اشاره کرد که پس از اقدام، تعدادی زیادی از نیروهای ارتش و پلیس عراق به محل اعزام شده‌اند.

 

با این حال برخی دیگر از منابع عراقی گزارش دادند که در این عملیات، هیچ نیرویی کشته نشده و تنها تعدادی از نیروهای پلیس مجروح شده‌اند.

 

شبکه کُردی رووداو احتمال داد که این افراد ناشناس، عناصر سازمان تروریستی داعش بوده‌ باشند که پس از انجام عملیات به محلی ناشناس فرار کرده‌اند. 

 

این عملیات در حالی صورت گرفته است که چند روز پیش به دنبال بمب‌گذاری عناصر داعشی در مسیر دو خودروی گشتی پلیس عراق، ۱۲ نیروی پلیس این کشور جان خود را از دست دادند.

 

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: