صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 25
کد خبر: ۱۶۵۳۳۵

تشکیل کمیته دوجانبه ایران و افغانستان برای حل مشکلات مهاجران

وزارت امور مهاجران طالبان اعلام کرد که برای حل مشکلات مهاجران افغانستان قرار است کمیته دوجانبه میان ایران و افغانستان تشکیل شود.

به گزارش راهبرد معاصر، مولوی عبدالرحمن راشد، معاون وزیر امور مهاجران طالبان با «غلام رضا نجاری» معاون سفیر ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار طرفین در رابطه به جریان و نتایج جلسه چهارجانبه تهران، وضعیت مهاجرین و اقدامات آینده برای فراهم شدن سهولت‌های بیشتر تبادل نظر کردند.

 

مولوی راشد با قدردانی از میزبانی کشور ایران از افغانهای مهاجر گفت: « امارت اسلامی از کشور همسایه و هم دین خود جمهوری اسلامی ایران توقع دارد که در رفع مشکلات موجود مهاجرین در عرصه‌های مختلف توجه بیشتر نماید.»

 

وی افزود: به همین منظور قرار است کمیته‌های فنی دوجانبه ایجاد و در جهت اولویت بندی مشکلات عمده مهاجرین کار صورت گیرد ، تا در مراحل بعدی جهت رفع آن اقدام صورت گیرد.

 

غلام رضا نجاری، معاون سفیر ایران نیز ایجاد کمیته‌های یاد شده را در زمینه موثر خوانده و اطمینان داد که تهران برای فراهم کردن شرایط بهتر برای مهاجران تلاش خواهد کرد. 

 

اخیرا ایران میزبان نشست چهارجانبه برای حل مشکلات مهاجران افغانستان بوده و در این نشست بر بازگشت داوطلبانه مهاجران تاکید شد./ فارس

نظر شما