صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 25
کد خبر: ۱۶۵۳۶۷

افزایش آمار تلفات طوفان زمستانی در آمریکا

شمار کشته شدگان کولاک و طوفان زمستانی در آمریکا به ۲۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که شمار کشته شدگان کولاک و طوفان زمستانی در سراسر آمریکا به 22 نفر افزایش یافت.

 

براساس این گزارش، این طوفان که باعث خاموشی‌های گسترده در بسیاری از شهرهای این کشور شده، تاکنون منجر به مرگ دستکم 22 نفر شده است.

 

براین اساس، کل سیستم حمل و نقل شامل هواپیماها، قطارها و سایر وسایل نقلیه به علت شدت طوفان دچار اختلال شده و صدها مایل جاده بسته شده و بسیاری از سفرهای هوایی لغو شده است.

 

در همین حال، خبرگزاری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود خبر داد که وقوع طوفان شدید زمستانی و سرمای شدید هوا در سراسر آمریکا، باعث کاهش چشمگیر تولید گاز طبیعی در این کشور شده است.

 

براساس این گزارش، تولید گاز طبیعی در روز جمعه (23 دسامبر) به علت بارش شدید برف و یخ زدگی لوله‌های گاز و ایجاد اختلال در روند تولید، به میزان 2 میلیون و 800 هزار متر مکعب کاهش یافت. این میزان کاهش تولید، بیشترین میزان طی بیش از یک دهه گذشته است.

 

بلومبرگ تصریح کرد همزمان مصرف گاز نیز در سراسر کشور به علت سرمای شدید هوا به رکورد بی‌سابقه‌ای از سال 2019 تاکنون رسیده است.

 

در همین حال طوفان‌های زمستانی در سراسر آمریکا روز گذشته نزدیک به 2 میلیون خانه و کسب و کار را بدون برق گذاشته و نگرانی در میان میلیون‌ها آمریکایی در مورد نحوه توزیع برق در روزهای آتی ایجاد شده است.

 

کولاک، برف و یخبندان که سراسر ایالت‌های آمریکا را فرا گرفته منجر به قطع برق 1.7 میلیون مشترک شده است. این درحالی است که یک اپراتور بزرگ توزیع برق به 65 میلیون مشترک خود در شرق آمریکا هشدار داده که شاید خاموشی‌های نوبتی لازم شود.

 

علاوه بر این، این طوفان باعث شده تاکنون بیش از 5700 پرواز در این کشور لغو شده و ده‌ها هزار مسافر سرگردان شوند.

 

اداره هوانوردی فدرال (FAA) نیز به دلیل آب و هوای زمستانی، توقف یا تاخیرهای زمینی را در تعدادی از فرودگاه‌های آمریکا اعمال کرده است.

 

همچنین راه‌آهن مسافری آمتراک ده‌ها قطار خود را در طول کریسمس لغو کرده است و سفرهای تعطیلات هزاران نفر مختل شده است.

 

اداره ملی هواشناسی اعلام کرد بیش از 200 میلیون نفر تحت تاثیر این طوفان قرار می‌گیرند که این رقم معادل حدود 60 درصد جمعیت آمریکاست.

 

کارشناسان هواشناسی اظهار کرده‌اند که بر طبق نقشه، این طوفان یکی از شدیدترین طوفان‌هایی است که آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است./ تسنیم

نظر شما