صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 26
کد خبر: ۱۶۵۴۶۳

هشدار بغداد به گروهک‌های غیرعراقی درباره ناامن‌سازی مرز‌های کشورهای همسایه

دولت عراق به گروهک‌های غیرعراقی درباره ناامن سازی مرز‌های کشور‌های همسایه هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر، "ترکی جدعان" یکی از سران ائتلاف دولت قانون که به چارچوب هماهنگی گرایش دارد از پشت پرده پیام دولت فدرال عراق به احزاب کرد غیر عراقی که در مرز‌های منطقه کردستان با کشور‌های همسایه اقدام به برهم زدن امنیت می‌کنند، پرده برداشت.

 

"ترکی جدعان" گفت: "دولت بغداد به مشکلاتی که احزاب و جریان‌هایی که در منطقه کردستان عراق ایجاد کرده اند و خاک این کشور را برای نبرد مسلحانه با برخی کشور‌های همسایه تبدیل کرده اند با نگرانی نگاه می‌کند.

 

وی اظهار داشت: این احزاب و جریان‌ها اکنون بر روند‌های امنیتی عراق تاثیر گذاشته اند بنابراین بغداد پیام محرمانه‌ای برای برخی از این احزاب ارسال و به آن‌ها اعلام کرد، عراق در خصوص آنچه اتفاق افتاده است ساکت نمی‌ماند و برای حفظ حاکمیت خود حق مداخله در این مسائل را دارد.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: بغداد از آن‌ها خواست مقر‌های خود را تخلیه و فعالیت‌های خود را به خارج از خاک عراق منتقل کنند.

 

جدعان تاکید کرد: بی توجهی به این احزاب به هرج و مرج و آشفتگی امنیتی بزرگ در منطقه کردستان منجر شده است. علاوه بر این قانون اساسی عراق درباره ممانعت از وجود هر جریان یا حزبی که بخواهد بر موضوع امنیتی کشور‌های همسایه تاثیر گذارد روشن و واضح است.

 

گفتنی است عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق چندی پیش اعلام کرد: فرماندهی نیرو‌های پلیس مرزبانی، عملیات کنترل کامل مرز‌های عراق با کشور‌های همسایه را آغاز کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: