صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۹
  • چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 28 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۷۳۵

تعمیر شناورهای روسی توسط متخصصان ایرانی

برای اولین بار شناوری از کشور روسیه در ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ برای تعمیر و به روزرسانی وارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  میثم رعیت آزاد سرپرست مجموعه کاسپین شرکت صدرا زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: این مجتمع در تلاش است تا در آینده نزدیک ۲۰ درصد از بازار تعمیرات انواع شناورهای دریای کاسپین را در اختیار بگیرد.

 

هم‌اکنون برای اولین بار شناوری از کشور روسیه در ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ برای تعمیر و به روزرسانی وارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.

 

متخصصان و کارکنان شرکت صدرا هم اکنون در تلاش برای رفع برخی آسیب‌های وارد شده به این کشتی فله‌بر هستند که در رودخانه ولگا به قطعات بزرگ یخ برخورد کرده است. گفتنی است کشتی یادشده با آبخور ۳.۲ متر و ۱۴۰۰ تن وزن، ۵ متر ارتفاع، ۱۰۸ متر طول و ۱۴.۲۰ متر عرض دارد.

 

به دنبال تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پس از وقوع جنگ اوکراین و محدودیت‌های ترانزیتی فراروی این کشور، روسیه همکاری با ایران جهت استفاده از ظرفیت های کشورمان برای انتقال انواع کالا را افزایش داده و دریای کاسپین به عنوان یک مسیر کشتیرانی امن، ارزان و مناسب مورد توجه هر دو کشور قرار گرفته است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: