صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۷۸۱

اظهارات وزیر ایتالیایی درباره کمک نظامی به اوکراین

وزیر دفاع ایتالیا در اظهاراتی محتاطانه درباره احتمال ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین، گفت که رم ابتدا باید توانایی جایگزینی ذخایر خود را امکان‌سنجی کند.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ بعد از ادعای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تصمیم رم برای ارائه سامانه‌های پدافندی به این کشور، یک وزیر ایتالیایی به بیان اما و اگر در این‌باره پرداخت.

 

«گوئیدو کروزتو» وزیر دفاع ایتالیا امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی محتاطانه درباره احتمال ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین، گفت که رم ابتدا باید توانایی جایگزینی ذخایر خود را امکان‌سنجی کند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کروزتو در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی، با بیان اینکه «اگر ممکن باشد» چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌دهند، توضیح داد: «اگر ما موشک‌های ضدهوایی به اوکراین بدهیم، باید آنها را از ذخایر خودمان اختصاص دهیم، و برای آن هم باید بدون خالی‌شدن انبارها این کار را انجام دهیم و باید درباره کیفیت ذخایر هم اطمینان حاصل کنیم».

 

وی همچنین اظهار داشت که دولت کی‌یف از رم خواسته تا سامانه‌های پدافند موشکی «SAMP/T» تولید مشترک ایتالیا و فرانسه را برای مقابله با حملات روسیه به اوکراین ارائه کند.

 

اظهارات وزیر دفاع ایتالیا بعد از آن بیان شده که زلنسکی پس از گفتگوی تلفنی با «جوریا ملونی» نخست‌وزیر این کشور، در توئیتی مدعی شده بود رم ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به کی‌یف را بررسی می‌کند.

 

پیش از این، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن متهم کردن روسیه به نداشتن تمایلی برای انجام مذاکره با اوکراین، تداوم حمایت نظامی از کی‌یف را ضروری دانسته بود.

 

این در حالی است که چند روز قبل تعداد زیادی از مردم میلان تظاهراتی را برای حمایت از روسیه و همچنین مخالفت با کمک دولت ایتالیا به اوکراین برگزار کردند. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: