صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۵۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۰۷۲

پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی در سه سطح

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی در سه سطح شامل پیگیری در نظام حقوقی ایران، نظام حقوقی عراق و در سطح بین‌‌المللی در حال انجام است.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) دهم دی ماه در میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی گفت: پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در سه سطح شامل پیگیری در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، پیگیری در نظام حقوقی جمهوری عراق و همچنین پیگیری در سطح بین‌‌المللی در حال انجام است.

 

وی افزود: از جمله ماموریت‌های نشست امروز جمع بندی و آماده سازی گزارش آخرین وضعیت این پیگیری‌ها در سه سطح و طراحی مسیر راه برای ادامه کار تا ان‌شاءالله به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها در ابعاد حقوقی بین‌المللی و داخلی خواهد بود.

 

شیخ الاسلامی همچنین گفت: ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی از جهات مختلف پدیده‌ای متمایز و منحصر به فرد است که موج پنجم تروریسم را تبیین کرد.

 

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه همچنین ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی را منحصر به فرد خواند و افزود: شرایطی که ترور غیرانسانی در آن انجام شد و همچنین پذیرش وقیحانه این ترور ناجوانمردانه، این اتفاق را در جایگاه منحصر به فردی قرار داده است./ فارس

نظر شما