صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۲۹

تشدید اقدامات کرونایی فرانسه و انگلیس برای مسافران چینی

در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین، فرانسه و انگلیس هم اعلام کردند که تست منفی کرونا برای مسافرانی که مستقیم از چین به این کشورها وارد می‌شوند اجباری می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، پس از چندین کشور، بریتانیا و فرانسه نیز تصمیم گرفتند که مسافرانی که از چین وارد می شوند باید آزمایش کرونای منفی ارائه دهند.

 

به این ترتیب فرانسه و بریتانیا می‌خواهند برای مسافرانی که از چین می‌آیند، آزمایش کرونا را تعیین کنند. ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی قبلاً تست اجباری کرونا را برای مسافران چینی تعیین کرده بودند.

 

دولت بریتانیا گزارش‌های رسانه‌های مربوطه در این باره را در شب گذشته تایید کرد. بر این اساس مسافرانی که از 5 ژانویه با پروازهای مستقیم از چین وارد انگلیس می شوند باید قبل از ورود تست کرونای منفی را ارائه دهند.

 

اگرچه هیچ پرواز مستقیمی از چین به اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی وجود ندارد، اما کار برای اجرای این اقدام در سرتاسر بریتانیا در اسرع وقت در حال انجام است. از 8 ژانویه، مسافرانی از چین نیز در بدو ورود به انگلیس به صورت تصادفی آزمایش خواهند شد.

 

فرانسوا براون، وزیر بهداشت فرانسه هم اعلام کرد مسافرانی که از چین می آیند نیز برای ورود به فرانسه باید آزمایش کرونا منفی را ارائه دهند که کمتر از 48 ساعت از آن گذشته است. الزام به آزمایش باید صرف نظر از اینکه مسافران با یک پرواز مستقیم یا با توقف در فرانسه فرود می آیند اعمال شود.

 

علاوه بر این، آزمایش‌های تصادفی PCR قرار است از روز یکشنبه در هنگام ورود از چین در فرانسه انجام شود. اگر نتیجه مثبت باشد، ویروس برای شناسایی انواع جدید احتمالی توالی یابی می شود. اگر آزمایش مثبت باشد، مسافران باید خود را ایزوله کنند.

 

استفاده از ماسک برای پروازهای چین به فرانسه نیز اجباری می شود. دولت فرانسه اعلام کرد که این اقدامات اواخر این هفته با فرمان الیزابت بورن، نخست وزیر این کشور منتشر خواهد شد. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن نیز مطلع خواهند شد.

 

پس از گذشت تقریباً سه سال، رهبری چین به طور ناگهانی در 7 دسامبر پایان سیاست سختگیرانه خود را برای مقابله با کرونا اعلام کرد. بر اساس برآوردهای رسمی تایید نشده داخلی، تنها در سه هفته اول دسامبر 248 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند که این 18 درصد جمعیت است.

 

کشورهایی مانند ژاپن، هند و مالزی نیز شرایط ورود مسافران از چین را تشدید کرده‌اند. اکنون فشار بر آلمان برای اتخاذ تدابیر حفاظتی می تواند افزایش یابد.

 

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت فدرال آلمان روز گذشته اعلام کرد که فعلا دلیلی برای معرفی آزمایش اجباری کرونا برای مسافران چینی ندید. اما او اعلام کرد که می خواهد در این مورد با همتای فرانسوی خود براون صحبت کند. این مقام آلمانی گفت: ما به یک راه حل اروپایی نیاز داریم.

 

به گفته وی در حال حاضر، تهدیدی از سوی انواع جدید قابل انتظار ویروس نیست، زیرا انواع شناخته شده قبلی ظاهر شده اند. به گفته لاوترباخ، هیچ دلیلی برای "آزمایشات معمول آنتی ژن" وجود ندارد. اداره بهداشت اتحادیه اروپا ECDC نیز به همین شیوه استدلال کرده بود.

 

لاوترباخ در عین حال تاکید کرد که ارزیابی وضعیت ممکن است تغییر کند. به گفته وی داده های مربوط به انواع این ویروس از چین را نمی توان به طور قابل اعتماد بازیابی کرد. بنابراین، وزیر بهداشت آلمان می‌خواهد با سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای تهیه سیستمی برای "نظارت متفاوت" در فرودگاه‌ها همکاری کند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: