صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۰۶
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۳۹

۳ انتصاب جدید در آموزش و پرورش

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در حال بازنگری است.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز طی مراسمی بهنام نیک‌نژاد به عنوان سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی جایگزین اسماعیل شاه‌آبادی فراهانی شد. همچنین روح الله لطفی به عنوان معاون دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری و علی فتح‌الهی به عنوان سرپرست حوزه ریاست منصوب شدند.

 

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این مراسم با اشاره به ایام نهم دی، اظهار کرد: ایام نهم دی از رخدادهای مهم تاریخی کشور است چرا که آن زمان دشمن همه امکاناتش را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به صحنه آورد اما با برخورد جدی و شریف مردم ایران اسلامی در سراسر کشور، توطئه‌ها خنثی شد.

 

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی، کارآمدی نظام دینی، قدرت انقلاب اسلامی و اطاعت از ولایت فقیه و رهبری را به رخ جهانیان کشاند؛ دشمن سعی داشت به چهره انقلاب آسیب جدی وارد کند اما خوشبختانه با بصیرت مردم، تبعیت از ولی امر مسلمین و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار در راهپیمایی ۹ دی، نقطه عطفی در تاریخ نظام انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 

محمودزاده با اشاره به برنامه‌های مختلف در کشور برای زنده نگه داشتن و گرامیداشت این ایام، گفت: برای ما ثابت شده است که دشمن همواره در حال دشمنی است و در جریانات مختلفی که طی سالیان گذشته به وقوع پیوسته است، خوشبختانه با بصیرت مردم ایران به ویژه جوانان، همیشه دشمنی دشمن ناکام بوده است.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: باز هم دشمنان به بهانه‌هایی سعی در نشان دادن ناکارآمدی نظام داشتند که خوشبختانه با بصیرت مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان، امروز انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از سال‌های گذشته به ادامه مسیر، فعالیت و مأموریتش به رهبری مقام معظم رهبری می‌پردازد؛ وظیفه اصلی ما هم در جهاد تبیین است که در این راستا مأموریت‌های ویژه داریم و باید وقت بگذاریم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش به سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی هستیم که درود بیکران الهی بر سردار بزرگ باد. امروز مسیر حرکت این شهید والامقام به عنوان یک مکتب، الگو و مدرسه درس آموز از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار ویژگی‌های شاخص، بارز و برجسته‌ای داشت که بیانگر مؤلفه‌های مکتب ایشان هست‌‌ که می‌توان به نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، روحیه شهادت طلبی، اعتقاد و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت، ولایتمداری، دارای ویژگی‌های خاص به عنوان دیپلمات برجسته، روحیه انقلابی، مردمی بودن، و اخلاص در کارها اشاره کرد؛ امروز همه ما چه در حوزه کارشناسی و معلمی و چه به عنوان مدیران فعلی باید از این شهید والامقام الگو بگیریم.

 

محمودزاده در ادامه ضمن معارفه مدیران جدید سازمان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به شاخص‌هایی که مورد نظر سازمان است متناسب با سند راهبردی سازمان که مستخرج از سند تحول بنیادین است، دست یابیم.

 

وی درباره امور شوراها نیز گفت: نگاه جدیدی به این حوزه به جهت بحث نظام حکمرانی و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش در دولت ایجاد شده است؛ همچنین نگاه ویژه به مدارس هیأت امنایی و توسعه مشارکت‌ها به عنوان سند مشارکت مدنظر است؛ وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به شوراهای آموزش و پرورش نگاه ویژه دارد و در جلسه شورای معاونان وزارتخانه عنوان کرد که قانون تأسیس شوراهای اموزش و پرورش که به سال ۷۲ بر می‌گردد باید هر چه سریعتر بازنگری انجام شود.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه انسجام و وحدت در سازمان می‌تواند به اجرایی سازی سند تحول و اجرایی سازی سند راهبردی سازمان بینجامد، تصریح کرد: بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس تحت پوشش سازمان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراگیر در آموزشگاه‌های علمی و زبان تحصیل می‌کنند. در مجموع ۴.۵ میلیون جمعیت دانش‌آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه تحت پوشش هستند.

 

وی بر لزوم توسعه فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حوزه ورزش و پژوهش سراهای علمی تأکید کرد و گفت: بر فعالیت آموزشگاه‌ها و محتواهایی که در کتاب‌های درسی و زبان ارائه می‌شود، نظارت می‌کنیم؛ همچنین نگاه جدید به مدارس آموزش از راه دور در قالب مدرسه مجازی و بستر غیرالکترونیک داریم چرا که بخشی از دانش‌‌آموزانی که یه عنوان بازمانده از تحصیل امکان حضورشان در مدرسه نیست در این بستر آموزش می‌بینند./ فارس

نظر شما