صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۲۰۰

جزییات تعطیلی مدارس اصفهان فردا یکشنبه ۱۱دی

براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا همه مدارس اصفهان باز است.

به گزارش راهبرد معاصر منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا صبح و عصر امروز تشکیل شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه همه مدارس استان اصفهان فعال است.

وی اضافه کرد: فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه تنها مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش دبستانی این دو شهرستان تعطیل است.

شیشه فروش تأکید کرد: همچنان توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: کارگروه اضطرار به صورت مستمر در استانداری اصفهان فعال است و با جمع بندی گزارش‌های زیست محیطی، پیش بینی‌های جوی و بهداشت و سلامت، متناسب با شرایط برای روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت و بر اجرای دقیق مصوبات نیز نظارت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای اصفهان امروز شنبه با عدد ۱۶۰ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم بوده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز نسبت به تداوم شرایط پایداری جو تا اواسط هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.
هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.
برهمین اساس در اطلاعیه روز شنبه اداره کل هواشناسی آمده است: سکون نسبی جو و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از روز یکشنبه ۱۱ دی تا روز چهارشنبه ۱۴ دی در مناطق صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان سبب کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید خواهد شد و در صورت مهار نشدن و کنترل نکردن منابع آلاینده اعم از ثابت و متحرک، کیفیت هوا در برخی ساعات در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.
اداره کل هواشناسی استان توصیه کرده که شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان کمتر از هشت سال از تردد غیر ضرور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز بپرهیزند. همچنین تاکید شده که استفاده بهینه از سوخت‌های فسیلی طی این مدت مدیریت شود./مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: