صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۰۶
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۲۱۴

دهقانی فیروزآبادی: حل مسائل کشور امروز مصداق میهن‌پرستی است

معاون علمی رئیس‌جمهور خطاب به دانشجویان گفت: میهن‌پرست باشید و مصداق میهن‌پرستی امروز، حل مسائل کشور و اولین مسئله هم خودِ شما هستید.

به گزارش راهبرد معاصر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری در یازدهمین سالگرد شهادت شهید احمدی روشن، گفت:  این ویژگی همه شهداست؛ انسان‌هایی مخلص، بی‌ادعا و بی سر و صدا که در موقع مناسب، وظیفه‌شان را تشخیص و آن را برای خدا انجام می‌دهند و کار مخلصانه برای خدا هم پاداشی جز شهادت ندارد.

وی افزود:اگر از من بپرسند که بزرگترین مسئله کشور چیست، می‌گویم بزرگترین مسئله‌ کشور شماهایی هستید که در این جا نشسته‌اید. امروز ما باید میهن‌پرست باشیم. میهن‌دوستی کافی نیست. میهن‌پرستی یعنی من با سختی‌ها کنار نمی‌کشم.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد:کسی می‌تواند به مقام شهادت برسد که پای این کشور با تمام سختی‌ها و مصیبت‌هایش بایستد. به همین خاطر می‌خواهم از تمام شما دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها دعوت کنم که میهن‌پرست باشید و مصداق میهن‌پرستی امروز، حل مسائل کشور و اولین مسئله هم خودِ شما هستید. 

معاون علمی رئیس‌جمهور ادامه داد: نباید منتظر باشید که به شما بیایند فرصت دهند و در نهایت هم از شما تقدیر شود. باید مثل مصطفی شهید وارد میدان حل مسائل کشور شویم و بالاترین خطرها که خطر جانی است را به جان بخریم. 

دهقانی فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین مسئله‌ای که می‌توانید حل کنید این است که خودتان را برای کشور آماده کنید. ۲۰ سال شما و ما را به عنوان نخبه  تحویل گرفتند، امروز وقت آن است که رویکردمان را از طلبکاری به بدهکاری تغییر دهیم./ فارس

نظر شما