صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۱۲
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۴۶۸

وزیر ارشاد: جشنواره‌های مهم و ملی در بهترین شرایط ممکن برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره‌های پیش رو در همه بخش‌ها به صورت کامل برگزار خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد موسیقی «روایت سرباز» در تالار وحدت و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت برگزاری جشنواره‌های پیش رو تا پایان سال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ساختار جشنواره‌ها در همه بخش‌ها به صورت کامل برگزار خواهد شد.

 

اسماعیلی ادامه داد: این در حالی است که ما در حوزه برگزاری جشنواره‌های هنری طی روز‌های کرونایی تجربه‌های بسیار گرانبهایی داشتیم که کار را برای ما آسان می‌کند، ولی به هر حال امیدواریم اتفاق خاصی در حوزه کرونا نیوفتد و ما بتوانیم از همه ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده کنیم.

 

رئیس شورای عالی هنر در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه سرود و توجه وزارت ارشاد در این زمینه تاکید کرد: ما سرود را یکی از قالب‌های مناسب هنری می‌دانیم که متأسفانه در یکی، دو دهه افت کرد، اما در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون آن هستیم. بر همین مبنا در جشنواره موسیقی فجر پیش رو بخش ویژه‌ای را به سرود اختصاص داده‌ایم و امیدواریم این سیاست بتواند در ترویج فرهنگ سرود و سرودخوانی نقش موثری ایفا کند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در ماه‌های پیش رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت جشنواره مختلف و مهم را پیش رو دارد که تمامی کار‌ها بر اساس جدول زمان بندی شده در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است و ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و پیش بینی می‌کنیم این رویداد‌های مهم و ملی در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: تا آنجا که از ستاد‌های مختلف جشنواره‌ها و همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع کسب کردم در بسیاری از بخش‌ها شاهد افزایش کمی آثار هستیم و بررسی‌های اولیه نشان از سطح قابل قبول آثار دارد. این در حالی است که ما در بخش بین الملل نیز شاهد توفیقاتی هستیم که طی روز‌های پیش رو اطلاعات کامل‌تری از این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: