صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۵۰۸

آلودگی هوا و تداوم آماده باش مدیریت بحران در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از تداوم آماده باش مدیریت بحران در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا شهروندان از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، حامد یزدی مهر، ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تداوم آماده باش مدیریت بحران در پایتخت خبر داد و اظهار داشت: طبق گزارش سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه تا چهارشنبه، وضعیت آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

یزدی مهر با بیان اینکه در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک شاخص آلودگی تا حد بسیار ناسالم را خواهیم داشت گفت: توصیه اکید مدیریت بحران به همه مردم و شهروندان عدم فعالیت در فضای باز و تردد غیرضروری است.

 

وی به مدیریت منابع آلاینده تاکید کرد و عنوان داشت: هم اکنون نیرو‌های اورژانس در میادین پرتردد پایتخت مستقر هستند و شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه، تهوع می‌توانند به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آن‌ها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه افزود: در ایام آلودگی هوا در سطح صدور هشدار نارنجی بهترین راهکار برای همه گروه‌های حساس، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و کودکان و بانوان باردار ماندن در منزل است چرا که طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت در شرایط کنونی با استاندارد فاصله دارد و به هیچ عنوان مناسب این افراد نیست.

 

یزدی مهر اظهار داشت: با توجه به اعلام گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM ۲.۵ است و این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها به شمار می‌رود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: