صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۶۷۹

ورود دهها مهاجر غیرقانونی به آب‌های ایتالیا

یک سازمان خیریه گزارش داد گارد ساحلی ایتالیا حدود ۵۰ مهاجر را بعد از تقاضای کمک، به نقطه‌ای امن منتقل کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک سازمان خیریه که قایق‌های مهاجران در مدیترانه را رصد می‌کند، روز دوشنبه اعلام کرد گارد ساحلی ایتالیا حدود ۵۰ مهاجر را بعد از تقاضای کمک، به نقطه‌ای امن منتقل کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سامانه آلارم فون (Alarm Phone)، که یک خط تلفن ویژه برای کمک‌های اضطراری به مهاجران در معرض خطر می‌باشد، در صفحه توییتر خود این خبر را اعلام کرد. هیچ اطلاعاتی درباره مهاجران نجات یافته منتشر نشده است.

 

از سوی دیگر سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز اعلام کرد در حال اقدام برای نجات یک قایق حامل مهاجران در خطر است، ولی از آن بیم دارد که قوانین جدید دولت راست افراطی ایتالیا، مانع از این اقدام شود.

 

موریزیو دبان (Maurizio Debanne)، وابسته مطیوعاتی این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «بعد از آنکه کشتی پزشکان بدون مرز مطلع شد که حدود ۴۵ تا ۵۰ مهاجر در دریا گم شده و به کمک احتیاج دارد، ما برای کمک به آن‌ها عازم منطقه شدیم. فورا از مقامات ایتالیا تقاضای مجوز کردیم، ولی پاسخی دریافت نکردیم. بر اساس قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های دریایی، ما باید به افرادی که در معرض خطر هستند، کمک کنیم».

 

قوانین جدید ایتالیا، تعداد عملیات‌های امداد و نجات در دریا توسط سازمان‌های غیر دولتی را محدود کرده است. سازمان پزشکان بدون مرز سپس اعلام کرد عملیات را متوقف کرده است و مهاجران توسط گارد ساحلی ایتالیا به نقطه امنی منتقل شده اند. متئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا، گفته است کسانی که واجد شرایط آسیب پذیری نیستند باید آب‌های ایتالیا را ترک کنند و این کار باید با کشتی‌های خیریه‌ای که در ابتدا مهاجران را نجات داده اند صورت گیرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: